جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 14 آذر 1393     
انتقاد یک نماینده مجلس از گرانی نان

 ایسنا: محمدرضا امیری کهنوج، با یادآوری اینکه سخنگوی دولت اعلام کرده بود افزایش قیمت نان در دستور کار دولت نیست، گفت: افزایش 30 درصدی قیمت نان غیره منتظره بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: به نظر می رسد دولت باید در مورد افزایش قیمت نان تجدید نظر کند و اگر قرار است افزایشی صورت گیرد قبل از آن متناسب با میزان افزایش صورت گرفته به مردم باید مبلغ جدیدی به عنوان یارانه نان پرداخت شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه قوت غالب اقشار آسیب پذیر جامعه و محرومان و مستضعفان نان است با گرانی 30 درصدی نان دسترسی این گروه به این محصول غذایی محدود می شود.

امیری کهنوج گفت: با توجه به هزینه‌های بالای زندگی مبلغ یارانه‌ای که در حال حاضر به مردم داده می‌شود بسیار محدود است و حتی کفاف هزینه‌های نان را هم نمی‌دهد بنابراین می‌طلبد دولت در این شرایط حساس که همه اقلام و کالاهای اساسی گران هستند، بیشتر مراعات حال محرومان و مستضعفان جامعه را بکند.

وی با اشاره به اینکه اکنون کیفیت نان با 15 سال پیش قابل مقایسه نیست، افزود: حداقل دورریز نان کاهش پیدا کرده است اما اینکه به بهانه افزایش کیفیت قیمت نان را گران کنیم قابل قبول نبوده و این دو لازم و ملزوم یکدیگر نیستند.

امیری کهنوج گفت: در اصل می‌توان گفت به علت گرانی نان و کمبود درآمدها، فرهنگ مصرف نان توسط مردم اصلاح شده و بر این اساس ضایعات و دورریز نان کمتر شده است و هنوز کیفیت نان با حد مطلوب و ایده آل فاصله دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: شاید اگر دولت قیمت نان را ثابت نگه می داشت و از آن سوی کیفیت آن را افزایش می داد تقاضا برای افزایش قیمت نان از سوی مردم و داوطلبانه اعلام می شد و مردم آمادگی لازم برای گرانی نان را داشتند
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: