جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 ارديبهشت 1397     
مخالفت آذری جهرمی با فیلترینگ تلگرام

 ایلنا: رئیس شاخه جوانان حزب اداره ملت در خصوص حواشی به وجود آمده درباره دیدار وزیر ارتباطات و فن‌آوری با شاخه جوانان احزاب مختلف گفت: آذری جهرمی موافق فیلترینگ تلگرام نیست و معتقد است مردم باید انتخاب کنند.

گل مرادی، درباره جسله وزیر فن آوری و ارتباطات با شاخه جوانان احزاب مختلف گفت: در این جلسه جوانان احزاب کارگزارن و سازندگی، حزب ندای ایرانیان، مردم سالاری، اسلامی، نهضت آزادی و موتلفه حضور داشتند. این اولین بار بود که یک وزیر با جوانان شاخه احزاب جلسه گذاشت و شنوای دیدگاه هر دو طیف بود.

وی ادامه داد: آقای وزیر خطاب به جوانان گفتند که شما گفت‌وگو بین احزاب را باب کنید و دور یک میز بنشیندید صحبت کنید.

گلمرادی در پاسخ به این سوال که در این جلسه آذری جهرمی از فیلترینگ تلگرام دفاع کرده است آیا این اظهارنظر صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: آقای وزیر در این جلسه به بحث گردش آزاد اطلاعات و اینکه پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر فعالیت کنند، اشاره کردند. ایشان گفتند وظیفه ماست از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنیم، اما موافق فیلترینگ تلگرام هم نیستیم؛ این بر عهده مردم است که انتخاب کنند در کدام حوزه باشند.

وی ادامه داد: آذری جهرمی تاکید کرد ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که متولی این کار است وظیفه داریم از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنیم و در این راه با کسی تعارف نداریم، اما باید خود مردم انتخاب کنند. 

رئیس شاخه جوانان حزب اراده ملت افزود: وزیر ارتباطات با اشاره به فعالیت برخی از گروه‌های تروریستی در پیام‌رسان تلگرام گفت، این گروه‌ها در حال فعالیت هستند و باید نظارت بیشتری بر آن‌ها وجود داشته باشد، زیرا این گروه‌ها امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: وزریر ارتباطات تاکید کردند که به هیچ وجه موافق فلیترینگ تلگرام نیستند و رئیس‌جمهور هم تا به امروز مقابل آن ایستاده‌اند.

گلمرادی با بیان اینکه وزیر ارتباطات خاطرنشان کرده که متولی فیلترینگ شورای عالی فضای مجازی است، گفت: آذری جهرمی بیان کرد که با شورای عالی فضای مجازی وارد گفت‌و‌گو شده‌ایم و به آن تذکر داده‌ایم که این کار درست نیست، ولی اگر به ما ابلاغ کنند علی رغم میل باطنی مجبوریم که این کار انجام دهیم و تا به امروز هم ایستادگی کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: آذری جهرمی اظهار داشت که مردم خودشان باید انتخاب کنند، ما وظیفه داریم پیام‌رسان‌های داخلی را حمایت کنیم تا مردم جذب شوند. ایشان گفت که تلگرام یک پیام‌رسان یک طرفه است و مانند توئیتر نیست که دو طرفه باشد.

رئیس شاخه جوانان حزب اراده ملت افزود: وزیر ارتباطات گفته که از توئیتر استفاده می‌کنم و بسیار هم راضی هستم. مثلا مدیران پائین دستی مطلبی را به من عنوان می‌کنند که من عکس آن را در بازخورد‌های مردم می‌بینم، اما تلگرام این گونه نیست یک خبری منتشر می‌شود و کسی هم نمی‌تواند به آن واکنشی نشان دهد.

وی ادامه داد: آذری جهرمی تاکید کرد شورای فضای عالی مجازی این کار را انجام داده است و ما در حال توضیح دادن ابعاد مسئله هستیم که این کار را انجام ندهند. 

گل مرادی افزود: جوانان احزاب مختلف در حال تدوین نامه‌ای هستند تا حمایت خود را از وزیر ارتباطات اعلام کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: