جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1397     
پورسیدآقایی گفت:
الکترونیکی شدن کرایه تاکسی ها تا پایان سال

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طبق مصوبه شورای شهر تا پایان سال جاری پرداخت الکترونیکی تاکسی ها محقق می‌شود.

 
محسن پورسیدآقایی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، ری و تجریش ، درخصوص افزایش قیمت کرایه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی گفت: امروز لایحه قیمت‌های سال 97 تاکسی رانی،‌ اتوبوس رانی و مینی‌بوس به ترتیب به تصویب اعضای شورا رسید که به طور میانگین 12.5 درصد نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس در شهر تهران افزایش یافته است.
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کارت‌های مدت‌دار تصریح کرد: کارت‌های مدت‌دار برای مترو است و به این دلیل که در خصوص بی‌آر‌تی نمی‌توان بین ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و عمومی تفکیکی در نظر گرفت، کارت‌های تخفیف‌دار مدت‌دار برای اتوبوس‌رانی تعریفی ندارد.
 
 
پورسیدآقایی افزود: با توجه به اینکه حدود 640 خط تاکسی در شهر تهران فعالیت می‌کنند،‌ افزایش 12.5 درصدی کرایه برای این افراد در نظر گرفته شده که اعمال خواهد شد.
 
 
وی در خصوص تاکسی های گردشگری نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: تاکسی‌های گردشی نیز موظف به نصب تاکسی‌متر شدند و به شرط نصب این دستگاه‌ می‌توانند نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند و نظارت روی این تاکسی‌ها افزلیش خواهد یافت. 
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای شهر تا پایان سال جاری پرداخت الکترونیکی محقق می‌شود، عنوان کرد: در خطوط ثابت نیز به دنبال پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی هستیم، کدی داخل تاکسی قرار می‌گیرد که با آن کد و کارت در سازمان تاکسی رانی تهران تعریف خواهد شد. این در حالی است که تاکنون پرداخت الکترونیکی در 300 تاکسی به صورت پایلوت آغاز شده است. 
 
 
وی درباره آغاز به‌ کار نمایشگاه کتاب در مصلای تهران نیز افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا می‌تواند سرآغاز فصل جدید و یا بستن یک پرونده باشد.
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: تمهیدات لازم ازجمله خطوط تاکسی رانی، اتوبوس رانی و مترو را برای نمایشگاه کتاب آماده کرده‌ایم تا شهروندان بتوانند به‌راحتی و با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه مراجعه کنند.
 
 
پورسیدآقایی تصریح کرد: در صورتی‌که برگزاری نمایشگاه کتاب مشکلات ترافیکی شهر را افزایش دهد، به طور قطع برای سال‌های آینده به نحو دیگری عمل خواهد شد.
 
 
وی درباره اجرای طرح ترافیک در سال جاری افزود: از شنبه هفته آینده طرح ترافیک اجرایی خواهد شد و سهمیه‌ها برای دستگاه‌های مختلف مشخص و انجام شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: