جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 آذر 1393     
برگزاری ویژه برنامه‌های هفته معلولان در منطقه 10

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته معلولان خبرداد.

سیدجواد حسینی ، معاون امور احتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 با اعلام این خبرگفت: معلولان حق استفاده از تمام امکانات جامعه را دارند و معلولیت نباید محرومیت به  همراه داشته باشد و نام گذاری این روز برای حساس سازی اذهان عمومی در ارتباط با مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت حائز اهمیت است و بهانه‌ای است برای بار دگیر مسائل و مشکلات این قشر جامعه در اذهان مردم و مسئولان تداعی شود.

وی فراهم سازی زمینه‌های مناسب برای مشارکت شهروندان دارای معلولیت و طزراحی و اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه معلولان را از وظایف مدیریت شهری منطقه بر شمرد و تصریح کرد: کانون معلولان منطقه با لغ بر 800 عضو دارد و بر همین اساس برای برطرف کردن موانع و برابر سازی فرصت‌ها برای شهروندان دارای معلولیت جلب مشارکت سازمان ‌های مردم  نهاد در تحقق حقوق شهروندان افراد دارای معلولیت و تغییر نگرش منفی جامعه  نسبت به معلولان و توانمندیهای افراد دارای معلولیت برنامه‌های مختلفی توسط اداره سلامت با همکاری نهاد‌های زیربط در منطقه اجرا می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: فراهم کردن زمینه خود باوری و بالندگی دانش آموزان استثنائی در اجتماع و حمایت همه جانبه از جامعه معلولان را از جمله اهداف برگزاری برنامه‌ها اعلام کرد.

برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی به همران توزیع بروشور با عناوین آشنایی با حقوق معلولان راه‌های جلب مشارکت معلولان در اجتماع ، مهارت ارتباط مؤثر اجتماعی ، راه‌های صحیح کمک رساندن به افراد دارای معلولیت، عوامل مؤثر در عزت نفس پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت از دیگر برنامه‌های مناسبتی ویژه این هفته است.

گفتنی است: این هفته تا 15 آذر ماه ادامه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: