جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 ارديبهشت 1397     
سایپا بازار خودرو را بهم ریخت و عقب رفت

روزنامه وطن امروز: بخشنامه چندساعته سایپا در یکشنبه گذشته موجب شد بازار خودرو بهم ریخته و قیمت‌ها ۳ تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کند.


 البته گروه خودروسازی سایپا دیروز با ارسال بخشنامه دیگری بخشنامه نخست را ملغی و اعلام کرد همچنان قیمت‌های ماه فروردین برای فروش ملاک است. اگرچه هنوز خبری از کاهش قیمت‌ها نیست، با این حال ساندروی اتوماتیک با قیمت ۶۲ میلیون تومان و ساندروی استپ وی با قیمت ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

 شرکت سایپا قیمت خودرو‌های تولیدی خود و پارس‌خودرو را از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش داده بود. پیش از سایپا نیز شرکت ایران‌خودرو قیمت خودرو‌های خود را به بهانه افزایش هزینه‌های بیمه و... گران کرد. این موضوع و التهاب‌آفرینی بازار از سوی سایپا سبب شده اغلب خودرو‌ها حاشیه قیمتی بالایی پیدا کنند تا آنجا که هم‌اکنون قیمت هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۰۸ در نمایندگی ۱۰۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۳۲ میلیون تومان است. همچنین هر دستگاه پژو ۳۰۱ در نمایندگی ۹۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان و در بازار ۱۰۲ میلیون تومان و پژو ۵۰۸ در کارخانه ۲۲۹ میلیون و در بازار ۲۲۵ میلیون تومان است. هر دستگاه کپچر در کارخانه ۱۳۰ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان و در بازار ۱۴۲ میلیون تومان، هر دستگاه سوزوکی در نمایندگی ۱۴۷ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان و در بازار ۱۷۵ میلیون تومان است. در نهایت رنو تندر پلاس در نمایندگی ۴۰ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان و در بازار ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. از سوی دیگر، هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت که در قرارداد‌های جدید این شرکت با پژوی فرانسه، حتی در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام، همه جوانب امر پیش‌بینی شده است.

 

وی اظهار داشت: در قرارداد با پژو همه این مسائل دیده شده، ضمن اینکه ما بحث صادرات و ساخت داخل را هم در این قرارداد درج کرده‌ایم، البته باید تأکید کنم قرارداد یک‌طرفه نیست و فرانسوی‌ها باید تعهدات خود را مطابق قرارداد انجام دهند.

 وی افزود: اگر این بار این اتفاق بیفتد مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد. در بخشنامه نخست، سایپا قیمت محصولات خود و پارس‌خودرو از جمله ساندرو و ساندرو استپ وی را افزایش داده بود.

 به گزارش تسنیم، شرکت سایپا در فهرست جدید فروش محصولات خود در سال ۹۷ قیمت تعدادی از خودرو‌ها را افزایش داده بود. براساس بخشنامه شرکت سایپا، متقاضیان محصولات پارس‌خودرو از ۲ خرداد باید خودرو‌های این شرکت را با قیمت جدید تسویه‌حساب می‌کردند.

 بر اساس فهرست قیمت‌های جدید این شرکت قرار بود پارس‌تندر با گیربکس جدید با رشد ۵۲۱ هزار تومانی با قیمت ۴۳ میلیون و ۶۴ هزار تومان، پارس‌تندر با گیربکس جدید به همراه مولتی با افزایش ۷۰۱ هزار تومانی با قیمت ۴۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، ساندرو اتوماتیک با افزایش ۴ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان با قیمت ۵۴ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان، ساندرو دنده‌ای با گیربکس جدید با افزایش ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان با قیمت ۴۸ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان، ساندرو استپ وی دنده‌ای با افزایش ۴ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان با قیمت ۵۳ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان و ساندرو استپ وی اتوماتیک با افزایش ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان با قیمت ۶۱ میلیون تومان به فروش برسد.

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: