جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 فروردين 1397     
به نسبت مسافت سفر هزينه پرداخت كنيد
سفري مناسب با كارت بليت هاي مبلغ دار متروي تهران و حومه

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز: مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه از ارائه تخفيف تا سقف 66 درصد در كارت بليت مبلغ دار و 25 درصد تخفيف بيشتر در كارت بليت مبلغ دار مدت دار خبر داد.

 
مهندس فرنوش نوبخت با بيان اينكه از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري قيمت جديد در بليت هاي متروي تهران و حومه اعمال مي شود افزود: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 97 قيمت بليت تك سفره متروي تهران و حومه 1000 تومان و قيمت بليت خط فرودگاه امام خميني (ره) 7 هزار و 500 در نظر گرفته شده است كه مسافران مي توانند با استفاده از كارت بليت هاي مبلغ دار و يا كارت بليت هاي مدت دار از تخفيف هاي ويژه تا 66 درصد  استفاده كنند.
 
وي با اشاره به اينكه ميانگين قيمت تمام شده هر سفر در متروي تهران و حومه براساس هزينه ها در سال گذشته، 2 هزار و 340 تومان بوده است گفت: پيش از اين مقرر شده بود كه يك سوم اين قيمت را دولت و يك سوم آن را شهرداري در قالب يارانه به شركت بهره برداري متروي تهران و حومه بپردازند و يك سوم باقيمانده به عنوان بهاي بليت از مسافران گرفته شود اما آنچه در سال‌های اخير محقق شده اين است كه اكنون 80 درصد هزينه متروي تهران را شهرداري پرداخت مي كند، حدود 20 درصد از آن نيزتوسط بهاي بليت از مسافران اخذ مي شود و دولت در سال هاي اخير مشاركتي در اين زمينه نداشته است.
 
به گفته مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه افزايش قيمت بليت در سال جاري امري اجتناب ناپذير بود، چرا كه همگام با افزايش دستمزد ساليانه كاركنان ،پيمانكاران و به تبع آن افزايش هزينه هاي شركت و در صورت  عدم تأمین بودجه بهره برداري متروي تهران سبب مي شود نگهداري تجهيزات ثابت و متحرك به طور كامل انجام نشده و در طولاني مدت باعث ايجاد خسارت هاي جدي به ناوگان خواهد بود.
 
وي در اين زمينه افزود: بازسازي قطارها، انجام تعميرات اساسي و تأمین قطعات كارهايي است كه بايد در زمان هاي معين انجام شود و تعويق در اين خصوص مي تواند سبب اختلال در خدمت رساني به مردم شود.
 
مهندس نوبخت تصريح كرد: شركت بهره برداري متروي تهران و حومه براي تأمین نيازها و گسترش خدمات خود، نيازمند مشاركت جدي تر مردم، شهرداري و دولت است و در اين زمينه ما از ايده هاي شهروندان گرامي كه بتواند درآمدزايي جانبي براي متروي تهران به همراه داشته باشد استقبال مي كنيم.
 
وي در ادامه به صدور حدود 10 ميليون كارت بليت تا سال 1396 اشاره كرد و گفت: ما مخاطبان گسترده‌ای داريم و آماده ايم تا به صورت مشاركتي پروژه هاي جانبي براي ايجاد در آمدهاي جديد را در سيستم حمل و نقل ريلي درون شهري بررسي كنيم.
 
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه فرهنگ استفاده از كارت بليت در مسافران مترو نهادينه شده است افزود: در حال حاضر تنها 15 درصد مسافران از بليت هاي تك سفره استفاده مي كنند و شركت بهره برداري متروي تهران و حومه براي 85 درصد مسافران خود كه از كارت بليت استفاده مي كنند تخفيف هاي ويژه اي در نظر گرفته است.
 
وي در خصوص ميزان تخفيف ها ارائه شده در كارت بليت مبلغ دار گفت: به خاطر عادلانه تر كردن پرداخت ها و حمايت از مسافراني كه به طور مستمر از متروي تهران و حومه استفاده مي كنند، قيمت هر سفر در كارت هاي مبلغ دار براساس مسافت طي شده اخذ مي شود كه تا 66 درصد تخفيف بر حسب كيلومتراژ استفاده مسافرين در اين كارت ها لحاظ خواهد شد.
 
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه ادامه داد: در سال 1397 علاوه بر بليت مبلغ دار، بليت مدت دار هم به مسافران ارائه مي شود كه 25 درصد بيشتر از كارت هاي مبلغ دار عادي داراي تخفيف است.
 
مهندس نوبخت افزود: اين كارت ها در سه دوره زماني سه ماهه، شش ماهه و يك ساله عرضه مي شوند كه كمترين مبلغ شارژ براي دريافت كارت بليت سه ماهه 40 هزار تومان، شش ماهه 70 هزار تومان و يك ساله 100 هزار تومان است كه بايد در مدت زمان تعيين شده اين كارتها اين مبلغ نيز استفاده شود.
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: شرايط استفاده افراد با شرايط خاص از متروي تهران و حومه كه شامل افراد داراي كارت منزلت، دانشجويان، دانش آموزان، جانبازان و معلولان و... مي باشند، همانند سال گذشته خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: