جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 فروردين 1397     
ترغیب مردم به خرید خودروی ایرانی با همکاری با خودروسازان برتر دنیا میسر می شود

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان گفت : استفاده از کالای ایرانی منوط به ارتقای کیفیت توسط تولید کنندگان است ، چرا که کیفیت و قیمت تمام شده برای مصرف کننده بسیار مهم است.

 
نبی هزارجریبی گفت : دولت می تواند با ارائه تسهیلات ویژه ، کم بهره و بلند مدت به تولید کنندگان کمک نماید تا شرایط رقابت با کالاهای خارجی برای آنها فراهم شود.
 
وی در ادامه افزود : دولت همچنین باید واردات کالاهای غیر ضروری را محدود نماید و از سوی دیگر برای حمایت از کالای ایرانی تعرفه واردات کالاهای خارجی غیر ضروری را افزایش دهد.
 
وی خاطر نشان کرد : از مهمترین کالاهای برند ایرانی خودروهای ساخت داخل هستند که متاسفانه این محصولات کیفیت لازم را نداشته همچنین توانایی رقابت با خودروهای خارجی را نیز ندارند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته داخلی سازی در صنایع و استفاده از کالای ایرانی باید به مرور زمان رخ دهد .
 
وی در خصوص افزایش کیفیت خودروها گفت : بر خلاف خودروهای داخلی شاهد هستیم که خودروهای برندهای برتر دنیا در تصادفات جاده ای با تلفات انسانی کمتری روبرو هستند ؛ در نتیجه لازم است که خودروسازان کیفیت خودروها را افزایش دهند و پس از آن از مردم انتظار خرید خودروی ایرانی را داشته باشند.
 
هزارجریبی در پایان گفت : یکی از مباحث مهم اشتغال است که در این زمینه می توان با شرکت های صاحب برندهای برتر توافق کرد که در داخل کشور ما کارخانه احداث کنند به شرط آنکه فقط از کارگران ایرانی استفاده نمایند در حالیکه برند خودشان را تولید می کنند ، نتیجه این کار قیمت تما شده شده کمتر و در نتیجه قیمت نهایی مناسب تر و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: