جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 فروردين 1397     
افزایش کیفیت و بومی سازی راهکاری برای تبدیل خودرو به یک کالای ایرانی

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت 50 ساله صنعت خودروی کشور گفت : با توجه به سابقه ای که در صنعت خودرو داریم اگر از مونتاژکاری خارج نشویم و صنعت خودرو را بومی سازی نکنیم ادامه این روند توجیهی ندارد.

 
غلام محمد زارعی گفت : صنعت خودروی کشور بعد از 50 سال فعالیت باید به جایگاهی رسیده باشد که بتواند جزء کشورهای تامین کننده خودرو در دنیا و حداقل در منطقه باشد.
 
وی افزود : صنعت خودروی کشور این ظرفیت را دارد که به جایگاهی برسد که برندهای ایرانی در منطقه مطرح باشند ولی متاسفانه خودروهایی که در داخل کشور به فروش می رسند و همچنین خودروهایی که صادر می شوند به عنوان خودروی با کیفیت شناخته نمی شوند.
 
وی خاطر نشان کرد : برای حمایت از کالای ایرانی در صنعت خودرو ابتدا باید کیفیت خودروها را افزایش داد همچنین به این سمت حرکت کنیم که تا آنجا که ممکن است خودروها را از نظر قطعات ، مونتاژ و تولید بومی سازی نماییم و آنگاه خودروی ما به یک کالای ایرانی مبدل می شود.
 
غلام محمد زارعی تصریح کرد : تبدیل شدن خودرو به یک کالای ایرانی دو اتفاق مثبت را به همراه دارد یکی جلوگیری از خروج ارز یعنی موجب می شود که تعرفه های پایین برای خودروهای خارجی اعمال نشده و خودروهای خارجی وارد کشور نشوند و تولید داخلی تقویت شود و از سوی دیگر موجب ارز آوری می گردد.
 
وی افزود : زمانی که خودرویی با کیفیت عالی و با برند ایرانی در داخل کشور تولید شود که توانایی رقابت با خودروهای تولید شده در سایر کشورها را داشته باشد ما می توانیم یک رقیب جدی برای خودروسازان سایر کشورها باشیم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : در حال حاضر خودروهای چینی وارد کشور می شوند که کیفیت آنها از خودروهای داخلی به مراتب پایین تر است اما پلتفرم و طراحی آنها در پوشش یک خودروی کره ای ارائه می گردد که مشابه این کار را ما می توانیم در صنعت خودرو کشور انجام دهیم چرا که استعداد و ظرفیت انجام این کار را در اختیار داریم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: