جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 فروردين 1397     
از ابتدای سال 97 تا 17 فروردین:
اماکن مذهبی شهرری بیش از یک میلیون زائر داشت

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز: شهردار منطقه 20 از بازدید 235 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و حضور 1.350.000 زائر در اماکن مذهبی نظیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و بی بی شهربانو خبر داد.

 

سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی از روزهای پایانی اسفند سال گذشته تا 17 فروردین در منطقه 20 ادامه داشت و بر اساس آخرین آمار ستاد سفر در شهرری، 235 هزار گردشگر از مهمترین اماکن تاریخی و باستانی این منطقه بازدید کردند.

 

صفوی با اشاره به اینکه برج طغرل، چشمه علی، آتشکده ری، نقاره خانه، ارگ سلجوقی و بازار تاریخی ری از مهمترین اماکن تاریخی مورد بازدید گردشگران بوده است، افزود: شهرری، 168 اثر تاریخی دارد که با لحاظ تمامی این آثار، آمار بازدیدکنندگان بیشتر از عدد اعلام شده، است.

 

اماکن مذهبی شهرری بیش از یک میلیون زائر داشت

 

شهردار منطقه 20 وجود بقعه های متبرکه و امامزادگان واجب التکریم را از دیگر نقاط مهم منطقه 20 برشمرد و گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه شیخ صدوق و شیخ رجبعلی خیاط در ابن بابویه، آرامگاه های بی بی زبیده، امامزاده عبدالله و بی بی شهربانو از مهمترین بقعه های متبرکه در این منطقه هستند که حضور حدود 1.350.000 زائر در این اماکن گزارش شده است.

 

صفوی با اشاره به اینکه تقارن ایام مبارک رجب با ایام نوروز موجب شد تا حضور زائران بیش از سال های گذشته شود، افزود: با توجه به حضور خیل عظیمی از شهروندان و آماده باش مدیریت شهری منطقه 20 در این ایام، فعالیت های نگهداشتی در اماکن متبرکه و مسیرهای منتهی به مراکز مذهبی به صورت شبانه روزی انجام شد.

 

وی به اسکان شبانه مسافران نیز اشاره کرد و گفت: بوستان زائر در ضلع شرق و محوطه ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و تعدادی از مدارس برای اسکان زائران آماده سازی شده بود و میزبان 10 هزار و 257 نفر در این موقعیت ها بودیم.

 

صفوی با اشاره به اینکه با احتساب اقامت در مهمانپذیر های شهرری، در مجموع 14 هزار و 190 مسافر در ایام نوروز 97 ، اسکان موقت داشته اند، احداث هتل و اماکن زائرپذیر را از مهمترین اولویت های شهرری برشمرد.

 

شهردار منطقه 20 بر توسعه صنعت گردشگری شهرری تاکید کرد و شهرری را مستعد ظرفیت ها و پتانسیل های این صنعت معرفی کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: