جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 فروردين 1397     
وزیر راه و شهرسازی گفت:
مشکل ما این است که دولت و شهرداری را روبروی یکدیگر قرار می دهیم

به گزارش گروه عمران شهری: وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت و شهرداری ادامه یکدیگر محسوب می شوند و مشکل ما این است که گاهی این دو را روبروی یکدیگر قرار می دهیم.

 
 
عباس آخوندی ، با اشاره به خدمت متقابل شهرداری و دولت در حوزه عمرانی و شهرسازی گفت: این دو مجموعه ادامه یکدیگر محسوب می شوند اما مشکل ما این است که این دو را روبروی یکدیگر قرار می دهیم.
 
 
 
وی با بیان اینکه عمدتا شهرداری را حکومت محلی می دانند و دولت را به عنوان حکومت مرکزی می شناسند، اظهار کرد:  اساسا این دو باید در ادامه هم تعریف شوند و نه در روبروی هم قرار گیرند.
 
 
 
وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل را اصلی ترین مسئله پایتخت دانست و در این باره توضیح داد: باید در تهران به دنبال نوعی حمل و نقل یکپارچه باشیم؛ حمل و نقل یکپارچه ای که توأمان در درون و بیرون شهر بتواند به بهترین شکل عمل کند. در بین شکل های مختلف حمل و نقل، من حمل و نقل یکپارچه را مهم ترین و بهترین نسخه برای بهبود وضعیت شهری پایتخت می دانم.
 
 
 
وی در پاسخ به این سوال آیا انسان محوری را برای تهران یک رؤیا می دانید یا آن را هدفی می بینید که می‌توان به آن دست یافت، تأکید کرد: حقیقت این است که من انسان محوری را بسیار سهل الوصول می بینم، اما در صورتی که دغدغه آن به صورتی کاملا واقعی در استراتژی اصلی مدیریت مرکزی و مدیریت محلی قرار گیرد.
 
 
 
آخوندی ادامه داد: انسان محوری به هیچ وجه یک رؤیا نیست. آن چه اهمیت دارد این است که به شکلی واقعی و واقع بینانه در دستور کار سیاست گذاری ملی و محلی قرار داشته باشد.
 
 
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انسان محوری را به صورت واقعی و آن طور که باید و شاید در سیاست گذاری مدیریتی نمی بینم، خاطرنشان کرد: چراکه به نظر می رسد، مبانی نظری موضوع انسان محوری در عمران شهری هنوز جایگاه لازم را در نظام حکم روایی ملی و محلی ما ندارد، اما خبر خوب این است که همگی، در سیستم مدیریت ملی و محلی همراه با همدر جهت رسیدن به این هدف حرکت می کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: