جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
امکان حرکات آکروباتیک با موتورسیکلت برقی کمتر است

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: استفاده از موتورسیکلت های برقی در پایتخت در دستور کار قرار گرفته است .

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این نوع موتور سیکلت های هیچ گونه آلودگی ندارد و امکان حرکات آکروباتیک با آنها کمتر است .

وی گفت: در مرحله نخست بیش از40 شرکت برای تامین موتورسیکلت های برقی اعلام آمادگی و حداقل پنج شرکت محصولاتش را وارد ایران کرده اند.

تشکری هاشمی افزود: این شرکت ها در پی اخذ تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست، موسسه استاندارد و راهنمایی و رانندگی برای شماره گذاری هستند.

وی گفت:‌ در شورای ترافیک تهران مصوب شد که موتورسیکلت های برقی ، به تدریج جایگزین  موتورسیکلت های بنزینی شود.

شرایط  فروش موتور سیکلت های برقی

تشکری هاشمی افزود: مشخصاتی در پلاک این نوع موتورسیکلت ها از طرف راهنمایی و رانندگی پیش بینی خواهد شد که قابل تفکیک از موتورسیکلت های بنزینی باشد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قیمت این نوع موتورسیکلت ها حداکثر شش و نیم میلیون تومان است ، گفت: شهرداری تهران به همه خریداران این نوع موتورسیکلت ها تا 80 درصد این مبلغ با حداقل بهره یا بدون بهره تسهیلات می دهد و هماهنگی های آن با "بانک شهر"، صورت گرفته است.

هاشمی تشکری ادامه داد: ‌همه موتورسیکلت سازان و بازرگانان چنانچه محصول خود را به تایید حوزه حمل و نقل شهرداری برسانند می توانند مشتریان خود را معرفی کنند تا از این تسهیلات بهره مند شوند .

تشکری هاشمی افزود: خریدار پس از انتخاب موتور سیکلت خود با شرکت فروشنده قرارداد می بندد و با یک معرفی نامه به بانک شهر معرفی و از این تسهیلات برخوردار می شود. وی گفت: تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با حداقل سود خواهد بود.

16آذر، ثبت نام آرم طرح ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین، گفت: ثبت نام آرم طرح ترافیک 94 از 16 آذر در پایگاه اینترنتی شهرداری تهران آغاز می شود.

تشکری هاشمی ،افزود: همه متقاضیان می توانند به صورت انفرادی و یا در قالب شرکت های خصوصی ثبت نام کنند.

وی گفت: جانبازان ، معلولان ، خبرنگاران ، خانواده شهدا و بیماران در گروه حمایتی برای ثبت نام مجوز طرح ترافیک قرار دارند.

تشکری هاشمی افزود: برای شرکت ها، ‌نهادهای دولتی و عمومی سهمیه ها اعلام خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه آرم طرح ترافیک سال 94 با دوره های گذشته تفاوت هایی دارد، گفت: نخست برچسب های روی خودرو شیشه ها برداشته می شود و به جای آن یک کارت که اطلاعات دریافت کننده، شماره و مشخصات خودرو بر روی آن درج شده است و قابلیت استفاده در حمل و نقل عمومی را نیز دارد داده خواهد شد .

وی گفت: دومین تغییر آن است که به دریافت کننده آرم ترافیک این اختیار داده شده است تا روزهایی را که به محدوده طرح نمی آید مشخص کند و برای آن مبالغی از قیمت اصلی کسر خواهد شد.

تشکری هاشمی افزود:‌ همچنین روزهایی را که مجوز نمی گیرند یک سفر با حمل و نقل عمومی روی کارت اعتباری آنها شارژ خواهد شد.

تجهیز محدوده های زوج وفرد به دوربین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان امسال محدوده های طرح زوج و فرد به دوربین های پلاک خوان مجهز می شود.

وی افزود: در شورای ترافیک تهران طرحی تصویب شده است که به جای زوج و فرد مدلی کارشناسی را جایگزین کنیم و خودرو بر مبنای نوع و میزان آلایندگی آن گروه بندی شود.

تشکری هاشمی گفت: متناسب با شدت آلودگی هوا، خودروهایی که آلودگی بیشتری دارد با محدودیت روبرو می شود .

معاون شهردار تهران افزود: در شرایط آلودگی هوا خودروهای کاربراتوری یا خودروهایی که حداقل استاندارد مجاز یورو 2 را ندارد از ورودشان به محدود طرح جلوگیری می شود.

وی گفت: کلیات این طرح به تصویب رسیده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: