جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 اسفند 1396     
کاشت گل در میدان آزادی و خانه مشق

 به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز:در آستانه سال نو و همزمان با هفته درختکاري، 9 هزار اصله نهال مثمر در دو بوستان شمشیری و المهدی به شهروندان عرضه شد. محمد نیکنام، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه بااعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای نهادينه‌سازي فرهنگ درخت‌کاري و ضرورت حفظ و گسترش فضاي سبز، تشویق شهروندان به مشارکت در کاشت و نگهداری درخت و افزایش سرانه سبزینگی، توسعه و ترویج فضای سبز شهری و خانگی به اجرا درآمد.

 
 
وی افزود: شهروندان طی اجرای این اقدام، از طریق بروشور و اجرای فعالیت‌های آموزشی دیگر، با روش‌های کاشت و نگهداری نهال‌ها آشنا شدند.
 
 
 
 
کاشت فلاور باکس در میدان آزادی و خانه مشق
 
اداره فضای سبز منطقه با نزدیک شدن به فصل بهار اقدام به کاشت فلاورباکس در  میدان آزادی و خانه مشق کرد. 
 
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرای این اقدام را گامی در جهت افزایش زیباییِ فضای شهری در آستانه‌ی سال نو دانست.
 
 
 
کاشت 100 اصله نهال توسط کودکان در تپه‌های میدان آزادی
 
طی اقدامی نمادین و آموزشی با هدف  ایجاد انگیزه و حس مسئولیت پذیری در ایجاد فضای سبز شهر، بیش از 20 نفر از کودکان مرکز پیش دبستانی انقلاب به همراه مربیان خود در تپه های میدان آزادی حضور پیدا کردند و به کاشت نهال پرداختند.
این برنامه در سومین روز از هفته درختکاری، با حضور داوود لطفی قائم مقام منطقه 9 و تعدادی از مدیران شهری منطقه برگزار شد.
 
 
 
کاشت 100 اصله نهال توسط شهرداران مدارس و دانش‌آموزان منطقه9
 
هدف از برگزاری این مراسم، تلاش در جهت فرهنگ‌سازی برای کودکان و ترغیب شهروندان به نگهداشت درخت و فضای سبز است. دانش آموزان و شهرداران مدرسه سبزآبادی طی مراسم ویژه‌ای اقدام به کاشت 100 اصله نهال کردند.
 
 
 
کاشت درخت دوستی بین مناطق 9 و 21
 
سید علی مفاخریان، شهردار منطقه 9 در حاشیه‌ی اجرای این اقدام که با حضور حسن خليل آبادى، عضوكميسيون فرهنگى شوراى شهر، رحمانى شهردار منطقه 21 و محسنى مدير آموزش و پرورش منطقه 9 به اجرا درآمد لزوم توجه به مسائل زیست‌محیطی از سوی شهروندان و تشویق آنها برای مشارکت در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این درخت می‌تواند نشانه‌ای از صلح و دوستی بین مناطق شهرداری تهران باشد و نقش موثری را در تقویت روابط دو منطقه و همکاری آنها ایفا کند.
 
وی ضمن دعوت از کلیه شهروندان مناطق همجوار 9 و 21 برای تلاش در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری گفت: درخت نماد برکت و شکوفایی است، مسئولین و شهروندان باید با تلاشی بیش از پیش از درختانِ موجود در مناطق مراقبت بکنند چرا که درخت‌ها زیبایی ، آرامش و سرسبزی را در فضای شهر به وجود می‌آورند.
 
 
 
کاشت 16 هزار اصله درخت در سطح منطقه
 
شهردار منطقه 9 با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که هیچ‌کاری محبوب‌تر از درختکاری نیست گفت: توسعه فضای سبز با کمک شهروندان عزیزِ منطقه، اقدامی خوب و خداپسندانه است که می‌تواند انسان را با طبیعت آشتی دهد.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: ما در تلاشیم با ایجاد بستری برای مشارکت اجتماعی شهروندان و برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های مربوط به نگهداشت فضای سبز، امکانِ زندگی بهتر برای شهروندان را در منطقه‌ای با امید، نشاط و شادابی فراهم کنیم.
 
شهردار منطقه 9، با اشاره به کاشت  12 هزار و 500 اصله درخت در روزهای هفته درختکاری گفت: شورایاران، نمایندگان شهروندان، شهرداران مدارس و خانواده های شهدا در تپه چهار میدان آزادی حضور پیدا کردند و درخت کاشتند، امیدواریم روند توسعه فضای سبز توسط شهروندان ادامه پیدا کند.
 
مفاخریان افزود: تاکنون 12 هزار و 500 اصله درخت مثمر و غیر مثمر در سطح منطقه کاشته شده است و 3 هزار و 500 درخت دیگر تا پایان سال کاشته می شود که در مجموع تعداد این درختان به حدود 16 هزار اصله درخت خواهد رسید.
 
 
 
حضور شهردار منطقه 9 در مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج)
 
مراسم ساماندهی و احیای در ختان چنار خیابان ولیعصر(عج) با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و گروهی از مسئولین شهری، اعضاء شورای اسلامی شهر تهران و شهروندان برگزار شد.
 
 سید علی مفاخریان در حاشیه‌ی این مراسم با اشاره به اهمیت گرامیداشتِ هفته درختکاری گفت: درخت نماد آبادانی، سرسبزی و زندگی است، کاشت و نگهداری از درختان تاثیر بسیار زیادی در آرامش، نشاط و شادبی شهروندان و شهر دارد.
 
در فاز اول این طرح با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، 740 درخت چنار شاداب جوان با قامت 12 تا ۱۵ ساله جایگزین درختان کهنسالی شدند که خشک، بیمار یا دچار قارچ سرطانی بودند. طی این طرح که با مشارکت مناطق بیست و دو گانه به اجرا درآمد، سهمیه‌های درخت منطقه 9 توسط شهردار و معاونین منطقه کاشته شدند.
 
شایان ذکر است گروهی از نخبگان فرهنگی، ورزشی و علمی منطقه 9، مدیریت شهری منطقه را در این مراسم همراهی کردند.                                                                                                                                                                                                                      



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: