جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
رییس‌جمهور عازم اینچه‌برون شد

ایسنا: در این سفر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت همراهی می‌کنند.

راه‌آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان امروز چهارشنبه با حضور روسای جمهوری سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح می‌شود.

جمعی از وزراء و اعضای دولت یازدهم و مسوولان کشوری از صبح امروز برای شرکت در مراسم افتتاح این خط آهن بین المللی در ایستگاه قطار گرگان حضور یافته بودند.

همچنین صبح امروز دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و هیات همراه وارد ایستگاه راه آهن گرگان شدند.

در ادامه رحمانی فضلی وزیر کشور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، ترکان مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد برای حضور در مراسم افتتاح این پروژه بین المللی وارد ایستگاه گرگان شدند.

راه آهن گرگان - اینچه برون بخشی از کریدور ریلی شرق دریای خزر بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان و با هدف دسترسی آسیای میانه بویژه کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به آب های خلیج فارس و دریای عمان است.

راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان در نشست مشترک روسای جمهوری سه کشور در سال 1388 با عقد تفاهمنامه ای به تصویب رسید و از سال 90 ساخت و توسعه آن آغاز شد.

بهره‌برداری از این طرح بزرگ ریلی علاوه بر فراهم کردن زمینه ترانزیت کالا و مسافر در حجم انبوه بین کشورهای همسایه موجب ارتقای مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سطح بین المللی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: