جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 اسفند 1396     
در نیمه نخست فروردین ماه صورت می پذیرد:
نوسازی عرشه مستعمل پل کریمخان

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به مرز 65 درصد رسید.

 
مهندس مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، با بیان آنکه از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی در تیرماه سال جاری، اقدامات مختلفی از قبیل تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل، تقویت شاه تیرها و ستون های فلزی و تعویض نئوپرن ها به سرانجام رسیده است، افزود: در تازه ترین تحولات مربوط به این پروژه و طی عملیاتی که با توجه به محدودیت های ترافیکی در ساعات پایانی شب صورت پذیرفت، کل نئوپرن ها و نشیمنگاه های الاستومری پل کریمخان با نئوپرن هایی با ظرفیت باربری و جابجایی بیشتر تعویض شد.
 
 
وی اجرای وزنه بتنی در بخش های ابتدایی و انتهایی عرشه پل، شمع کوبی در زیر فونداسیون، اجرای دیوار برشی در زیر کوله های بتنی، افزایش باربری ستون های فلزی از طریق نصب گوشواره ها و نشیمنگاه های فلزی، نصب ضربه گیر و برش گیر در شاه تیرها و اجرای ضربه گیر و کلید برشی بتنی در پای ستون ها را از جمله اقدامات انجام شده با هدف افزایش مقاومت پل کریمخان مقابل بارهای ناشی از زمین لرزه ذکر کرد.
 
 
مدیر گروه تعمیر و مقاوم سازی پل های شهر تهران، یکپارچه سازی عرشه فلزی پل کریمخان و حذف تمام درزهای انبساط طولی و عرضی را به عنوان یکی از جبهه های فعال پروژه ذکر و اضافه کرد: عملیات یکپارچه سازی عرشه فلزی پل کریمخان که از طریق نصب صفحات فلزی به پهنای 8 سانتیمتر انجام می شود، طبق برنامه زمان بندی تا پایان سال جاری ادامه دارد که این امر شرایط اجرای دال بتنی عرشه را فراهم خواهد کرد؛ به عبارت دیگر عرشه فلزی پس از تراش کامل روکش اپوکسی و حذف درزها، به عنوان بستری برای اجرای عملیات آرماتوربندی، نصب پیش دال و بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها، عدم ظرفیت مناسب در مقابل بارهای جانبی ناشی از زلزله و فرسایش درزهای طولی و عرضی، در حال تبدیل وضعیت به یک پل کامپوزیت بتنی است. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر روی عرشه فلزی می باشد. پیش بینی می شود احداث عرشه بتنی پل کریمخان با مساعدت پلیس راهور تهران بزرگ، طی نیمه نخست فروردین ماه سال آتی انجام شود. انتظار می رود این عملیات با استفاده از روان ترشدن ترافیک پایتخت در ایام نوروز، حداقل در مسیر شرق به غرب به سرانجام برسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: