جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 آذر 1393     
درخواست سازمان ملل از آمریکا

تسنیم: بازرسان حقوق بشر سازمان ملل از مقامات فدرال آمریکا درخواست کرده‌اند تا حکم اعدام یک بیمار روانی که قرار است روز چهارشنبه اعدام شود، متوقف گردد.

به گزارش رویترز، بازرسان حقوق بشر سازمان ملل از ایالت تکزاس و مقامات فدرال آمریکا درخواست کرده‌اند تا حکم اعدام فردی که بیماری روانی داشته و قرار است روز چهارشنبه اعدام شود، متوقف کنند.

"اسکات پانتی"‌ به دلیل قتل پدر و مادر خوانده خود در منطقه "جیلسپی" در ایالات تکزاس در سپتامبر 1992 به اعدام محکوم شده است. کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند که ثابت شده وی "ناتوانی روانی" داشته و اعدام وی نقض قوانین بین المللی به شمار می‌آید.

"کریستوف هینز" گزارشگر ویژه اعدام‌های فراقانونی سازمان ملل گفت: به دلیل ماهیت تغییرناپذیر اعدام، ما از دولت آمریکا و ایالت تکزاس می‌خواهیم تا راهی برای متوقف کردن اعدام برنامه‌ریزی شده پیدا کنند.

هینز افزود: بنابر گزارش‌ها پانتی به دلیل شیزوفرنی مزمن، افسردگی و توهم  بین سال‌های 1981 و 1992 بستری شده بود. اعدام شخصی که بیماری روانی دارد "اعدام خودسرانه" به شمار می‌آید.

یکی دیگر از کارشناسان سازمان ملل گفت: تردیدی وجود ندارد که اعدام شخصی با ناتوانی روانی، ذاتا بی رحمانه و ناشایست است.

این دومین بار در کمتر از یک هفته است که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل این چالش‌ را با آمریکا مطرح کرده‌اند. روز جمعه، کمیسیون سازمان ملل علیه شکنجه از واشنگتن خواست تا خشونت‌های پلیس این کشور را بررسی کرده و از درد مشقت بار و رنج طولانی مدتی که زندانیان در جریان اعدام خود با آن مواجه می‌شوند انتقاد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: