جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 اسفند 1396     
تقدير شهردار تهران از اعضاي ستاد مديريت بحران:
آتش سوزي ساختمان وزارت نيرو مي توانست فاجعه اي مانند پلاسکو شود

 به گزارش گروه تهراني نيوز:شهردار تهران عصر امروز طي سخناني در جلسه ستاد هماهنگي مديريت بحران شهر تهران از رونمايي روبات تخليه امن اضطراري به عنوان يک اقدام مثبت ياد کرد و خواستار تهيه اپليکيشن تلفن همراه به منظور استفاده بهينه و رايگان تمامي شهروندان از اطلاعات مورد نياز آنها شد. 

 
محمد علي نجفي ضمن تشکر از زحمات کليه دستگاه هاي عضو ستاد مديريت بحران درباره زلزله سرپل ذهاب و ملارد، گفت:  حادثه آتش سوزي ساختمان شرکت وابسته به وزارت نيرو نيز مي توانست مثل ساختمان پلاسکو تبديل به فاجعه ايمني شود اما همه دستگاه هايي که به نوعي در اين حادثه دخيل شدند، خيلي زحمت کشيدند و خوب عمل کردند.
 
وي تاکيد کرد:  پليس راهور در تمامي آن دو - سه روز اجازه نداد که در آن منطقه پر ترافيک حتي يک مورد ترافيکي خارج از رفت و آمد عادي منطقه اتفاق بيفتد؛ همچنين سازمان آتش نشاني و دستگاه هاي مختلف نيز عملکرد خوبي داشتند و برخي 48 ساعت به صورت مستمر زحمت کشيدند؛ در نتيجه آتش سوزي ساختمان کنترل شد و آن را براي تصميم گيري هاي بعدي از نظر کارشناسي در اختيار وزارت نيرو قرار داديم تا مشخص شود آيا ساختمان قابل استفاده است يا خير؟
 
شهردار تهران ادامه داد: يک عادت بدي وجود دارد که به محض وقوع يک اتفاق، شروع به خالي کردن دل مردم مي کنيم اما در موارد اينچنين کمتر صحبت به ميان مي آيد؛ اين در حالي است که اگر اين اتفاق به خوبي اداره نمي شد، به راحتي مي توانست مثل ساختمان پلاسکو به فروريزي کامل منجر شود. اما با تلاش هاي صورت گرفته اجازه داده نشد که درجه حرارت ساختمان بالا برود؛ در اين ميان افرادي که مي دانند چه کار پرمشقتي براي کنترل درجه حرارت صورت گرفته است، مي دانند که اين اقدام چقدر اهميت دارد.
 
نجفي در ادامه از رونمايي روبات تخليه امن اضطراري به عنوان يک اقدام مثبت ياد کرد و خواستار تهيه اپليکيشن تلفن همراه به منظور استفاده بهينه و رايگان تمامي شهروندان از اطلاعات مورد نياز آنها شد.
 
شهردار تهران اعلام کرد
محورهاي ديپلماسي عمومي در سفر لهستان
 
شهردار تهران با اشاره به ديدار خود با فعالان بخش خصوصي و اقتصادي لهستان در سفر اخير به اين کشور، گفت: قرار شد هيات هايي براي بررسي دقيق تر ظرفيت هاي سرمايه گذاري در شهر تهران، اعزام شوند.
 
محمد علي نجفي عصر امروز در حاشيه آخرين جلسه فصلي مديريت بحران شهر تهران طي سخناني در تصريح کرد: طبق ضوابط و مقررات مربوط به شکل گيري شوراي هماهنگي و مديريت بحران شهر تهران، در هر فصل بايد حداقل يک جلسه برگزار شود؛ البته به دليل اتفاقاتي که درباره مسايل مربوط به بحران پديد مي آيد معمولا در هرفصل بيش از يک جلسه شوراي هماهنگي را تشکيل مي دهيم.
 
وي خاطر نشان کرد: در جلسه آخر فصل زمستان نسبت به ارزيابي کار شوراي هماهنگي مديريت بحران در طول سال اقدام کرده و درباره نقاط ضعف و قوت تک تک دستگاه ها بحث هايي داشتيم؛ در نهايت يک مصوبه 12 بندي به تصويب شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران رسيد که به دستگاه هاي ذيربط ارجاع مي شود.
 
به گفته نجفي در يکي از بند هاي اين مصوبه توصيه اي از طرف شوراي هماهنگي مديريت بحران شهر تهران تقديم رئيس جمهوري خواهد شد.
 
وي با اشاره به برنامه هاي سال آتي شهر تهران در حوزه مديريت بحران، نقاط ضعف را در چهار محور کلي دسته بندي و تصريح کرد: آموزش شهروندان يک محور بسيار مهم به شمار مي رود که در اين زمينه کارگروه مربوطه را مسئول کرديم تا برنامه اجرايي دقيق تري با کمک صدا و سيما و آموزش و پرورش پياده سازي کنيم. در اين راستا آموزش تعدادي از معلمان دوره ابتدايي نيز دنبال خواهد شد تا اين آموزش ها را در سنين دبستان به دانش آموزان منتقل کنند.
 
شهردار تهران در ادامه به اهميت مشارکت و سازماندهي کمک ها و حضور مردمي اشاره و با تاکيد بر بر ضرورت برطرف کردن ضعف در اين زمينه، گفت:  اين مشارکت هم بايد از طريق خود مردم و هم از طريق سازمان هاي مردمي انجام شود به همين جهت به عنوان يکي از موارد مصوبه 12 بندي مورد توجه قرار گرفت تا براي سال آينده بتوانيم آن را با يک سازماندهي دقيق تري انجام دهيم.
 
نجفي از مشکل کمبود منابع به عنوان يکي از مشکلات عمومي کشور ياد کرد و گفت: بسياري از دستگاه هاي کشور طرح ها و برنامه هايي دارند که ضروري است اجرايي شوند اما بودجه آن ها پيش بيني نشده است؛ در اين زمينه در نظر گرفتيم تا بودجه هاي مورد نياز از طريق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه پيگيري شود.
 
 ضرورت مديريت يکپارچه در موارد بحران
 
وي از مسئله مديريت يکپارچه و هماهنگ در موارد بحران به عنوان يکي از مسايل ضروري ياد و تصريح کرد:  ما ضعف هايي در اين زمينه داشتيم که امروز مقداري درباره آن صحبت کرديم و اميدواريم اگر خداي ناکرده با بلاياي طبيعي و يا بحران روبرو شديم، بتوانيم با هماهنگي بهتري کار را دنبال کرده و اجازه ندهيم خسارت بيشتري به مردم وارد شود.
 
شهردار تهران همچنين به تشريح دستاوردهاي سفر خود به لهستان پرداخت و عنوان کرد: ما در لهستان يکي مسئله روابط بين شهرداري تهران و ورشو و همچنين مسئله روابط عمومي بين دو کشور را به عنوان دو موضوع کلي را دنبال مي کرديم؛ در بخش اول ضمن تبادل اطلاعات و تجربيات، در بعضي از موارد مشکلات مشترکي داشتيم که پيرامون آن ها صحبت شد.
 
وي از پيگيري موضوعات مربوط به حمل و نقل عمومي به عنوان يکي از محورهاي مهم سفر خود به لهستان ياد کرد و گفت: در لهستان سيستم حمل و نقل عمومي بسيار پيشرفته است و در کنار آن از نظر صنعتي نيز در ساخت اتوبوس هاي معمولي، برقي و واگن هاي مترو وضعيت خوب و مثبتي دارند به همين جهت صحبت هايي در زمينه حمل و نقل عمومي صورت گرفت تا در اين بخش همکاري و هماهنگي داشته باشيم.
 
نجفي مسايل مربوط به مبلمان شهري و ايجاد يک يادمان درباره ملت ايران در يک پارک بزرگ لهستان به عنوان ديگر محورهاي سفر خود عنوان کرد و گفت: اين يادمان براي قدرداني از ملت ايران به منظور مهمان نوازي از مهاجران لهستاني در جنگ جهاني دوم نصب خواهد شد تا براي هميشه نام ملت ايران در قلب شهر ورشو باقي بماند. علاوه بر اين طرف لهستاني  پيشنهاد هايي هم درباره قبرستان مهاجران لهستاني داشتند که قرار شد مورد بحث قرار گيرد.
 
محورهاي مذاکره در ديپلماسي عمومي
 
شهردار تهران يادآور شد: در کنار اين مسايل جلسه اي با فعالان بخش خصوصي و اقتصادي لهستان داشتم که در آن پروژه هاي شهر تهران که قابليت جذب سرمايه گذاري خارجي دارند را معرفي کردم؛ در نهايت قرار شد در صورت علاقه مندي، هيات هايي را براي بررسي دقيق تر ظرفيت هاي سرمايه گذاري در شهر تهران اعزام شوند.
 
وي با اشاره به محورهاي مورد مذاکره در ديپلماسي عمومي بر حسب درخواست وزارت خارجه و سفارت جمهوري اسلامي ايران، تصريح کرد: ما در جريان اين سفر با نائب رئيس سناي لهستان و يکي از وزراي کابينه اين کشور مذاکراتي را داشتيم که يکي از مباحث، برقراري خط پروازي مستقيم بين تهران و ورشو بود چرا که اين موضوع هم بر روي گسترش گردشگري بين دو کشور و  دو شهر و همچنين درباره تقويت مسايل سياسي دو شهر تاثير گذار است.
 
نجفي از توسعه فعاليت هاي فرهنگي و علمي بين ايران و لهستان خبر داد و گفت: پيش از اين درباره برگزاري دوره مشترک PHD مديريت بين دو کشور توافق هايي صورت گرفته بود که قرار شد اين همکاري ها را توسعه دهيم. علاوه بر اين هم اکنون در چند دانشگاه لهستان کلاس زبان فارسي برگزار مي شود که درباره توسعه اين کلاس ها در لهستان و همچنين برگزاري کلاس زبان لهستاني در ايران مذاکره شد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: