جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
نوسان ۸۰ دلاری طلا در معاملات دیروز

فارس: قیمت طلا که روز گذشته که تا 1221 دلار افزایش یافته بود، امروز با کاهش 12.32 دلاری نسبت به آخرین قیمت دیروز به 1199.78 دلار رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به دنبال نگرانی از تقویت ارزش دلار و نوسانات قیمت در بازارهای نفتی کاهش یافت.

قیمت این فلز گران‌بها روز گذشته افزایش یافته بود و فاصله خود را با کمترین رقم در 4 سال و نیم اخیر بیشتر کرده بود.

قیمت طلا روز گذشته با نوسانات 80 دلاری مواجه شده بود. در ابتدا با رای منفی سوئیسی‌ها به افزایش ذخایر طلای این کشور به 1142.91 دلار در هر اونس کاهش یافت اما پس از تقویت قیمت نفت به 1220.99 دلار رسید.

یک تاجر طلا در هنگ‌کنگ در این‌باره گفت، چشم‌انداز ارزش دلار همچنان قوی است و قیمت‌های نفت می‌تواند دوباره کاهش یابد که هر دو عامل به قیمت طلا اسیب می‌زند.

وی افزود، من فکر می‌کنم در مدت باقی مانده از سال، قیمت طلا همچنان در نوسان باشد.

هر اونس طلا پس از اینکه نزدیک به 4 درصد در روز گذشته افزایش یافت، در معاملات امروز 12.32 دلار کاهش یافت و به 1199.78 دلار رسید.

افزایش روز گذشته طلا، بزرگ ترین افزایش طی یکی روز از سپتامبر 2013 به شمار می‌رفت.

قیمت طلا در جلسه‌های اخیر همراه با قیمت نفت کاهش یافته است چراکه انتظار می‌رود که قیمت پایین نفت فشارهای تورمی را کاهش دهد. طلا به عنوان مانعی برای افزایش قیمت‌ها به شمار می‌رود.

اما قیمت نفت روز گذشته 5 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش روزانه از سال 2012 را به ثبت رساند و سبب شد تا قیمت طلا افزایش یابد. قیمت این کالای اساسی بازار دیگر در معاملات امروز کاهش یافت.

بر اساس تحقیقات بانک اچ‌اس‌بی‌سی، چشم‌انداز طلا در کوتاه‌مدت به جهت حرکت دلار و نفت بستگی دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: