جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 اسفند 1396     
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک تاکید کرد:
گذار از «شهر خودرو محور» به «شهر انسان محور»

 به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز:قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری افزایش سهم استفاده از دوچرخه از طریق گسترش دوچرخه سواری است گفت: در تهران در حال گذار از دوره «شهر خودرو محور» به «شهر انسان محور» هستیم و از این رو، استفاده از دوچرخه و پیاده روی به عنوان دو بخش مهم از چشم انداز کلی حمل و نقل در این کلان شهر در دست اقدام است. 

 
"منصورنویریان" درکارگاه تخصصی توسعه دوچرخه سواری کلانشهر تهران که در حاشیه «هفدمین کنفرانس بین المللی مندسی حمل و نقل و ترافیک»برگزار شد گفت: حمل ونقل پارامتر بسیار مهم و تعیین کننده زیست شهری است . به همین خاطر سامانه حمل و نقل از دیدگاه توسعه پایدار باید به گونه ای برای جامعه طراحی شود که با ملاک های توسعه پایدار هماهنگ باشد. 
 
وی با تاکید بر اینکه بکارگیری سامانه های مدرن و روش های جدید حمل و نقل شهری، در شهرهایی که ترافیک و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاه ویژه ای می باشد، تصریح کرد: در همین راستا توسعه دوچرخه سواری به عنوان پاکترین مد حمل ونقل در شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است.
 
به گفته نویریان امروزه دوچرخه به عنوان یکی از مدهای حمل و نقلی پاک با توجه به بحران های زیست محیطی و انرژی مورد توجه بیشتری واقع شده است و گسترش سهم این شیوه حمل و نقلی نیازمند تمهیداتی است که باید در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد .
 
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جامع توسعه دوچرخه سواری تهیه و تدوین شده است تصریح کرد: به موازات تدوین طرح اقدامات اجرایی برای تجهیز و آماده سازی زیرساخت ها برای توسعه دوچرخه سواری  در دست اقدام است.
 
نویریان با اشاره به برخی زیر ساخت های ایجاد شده در معابر پایتخت اظهار داشت: احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری همانند مسیری که در کریم خان ایجاد شده ، ایجاد تسهیلات دوچرخه سواری، راه اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی و طراحی پارکینگ های دوچرخه سواری از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه دوچرخه سواری در شهر تهران در دست اقدام قرار گرفته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی شبکه دوچرخه اشتراکی دردست اجراست گفت: این طرح اکنون در بخش تکمیل مناقصات بوده و پس از آن 4 منطقه 8، 7، 11و12 شبکه دوچرخه اشتراکی راه اندازی خواهد شد تا شهروندانی که با مترو و یا هر وسیله نقلیه دیگر به این محدوده وارد می شوند بتوانند با استفاده از دوچرخه اشتراکی سفر روزانه خود را تکمیل کنند.
 
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه موفقیت طرح توسعه دوچرخه سواری در کلانشهر تهران در گرو همکاری و مشارکت شهروندان است گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توجه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد در این طرح شده است. به همن منظور صبح روز پنج شنبه با همکاری شهروندان و سازمان های مردم نهاد دوچرخه سوار همایش ویژه دوچرخه سواری در باغ کتاب تهران برگزار می شود.
 
نویریان در پایان اظهارداشت: امیدواریم با تلاش سازمان های مردم نهاد تحولی چشمگیر در تغییر الگوی ترافیکی شهروندان و ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری صورت گیرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: