جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
اجازه خریدکشتی ازخارج رانمی‌دهیم

تسنیم: محمدرضا نعمت زاده در شانزدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به اینکه باید حداقل 20 درصد منابع حاصل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی واریز شود، گفت: با دو بانک داخلی برای پرداخت تسهیلات به سازندگان داخلی جهت ساخت 13 فروند شناور کوچک به ارزش 130 میلیون دلار صحبت کردیم و آنها برای این کار اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه کار وثیقه قرار دادن کشتی نزد بانک‌های داخلی در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: شرکت‌های بهره‌بردار داخلی مانند شرکت ملی نفت‌کش یا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به جای استفاده از فاینانس چین و یا کره برای خرید کشتی همین کار را در داخل انجام می‌دهند یعنی پس از سفارش ساخت کشتی به سازندگان داخلی کشتی در وثیقه بانک می‌ماند تا زمانی که اقساط پرداخت شده و پس از سند کشتی صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن تجارت با تأکید براینکه باید به سمت ساخت تجهیزات فراساحلی از جمله جکاب و سکوهای نفتی برویم، گفت: همچنین باید در بحث شناورها از توانمندی های داخلی استفاده کنیم در حوزه زیربنایی نیز مانند اسکله بندر و کارخانه جات نیز مشکلی نداریم و می‌توانیم از همین مسیر استفاده کنیم.

نعمت زاده با تأکید براینکه اجازه خرید کشتی خارجی را نمی‌دهیم، گفت: سازندگان داخلی باید به زیرمجموعه خود توجه کنند چرا که همه تجهیزات و قطعات مورد نیاز در بخش ساخت کشتی توسط سازندگان ساخته نمی‌شود. بنابراین باید گروه‌های تخصصی صنایع وابسته شکل دهیم و از آنها حمایت کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: