جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 بهمن 1396     
کشف حجاب دختران در خیابان بچه‌گانه است

 

کشف حجاب دختران در خیابان بچه‌گانه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،  حجةالاسلام محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص فرار یکی از مجرمان که میلیاردها تومان پول از وزارت نفت برداشته بود و اخیراً نیز گفته می‌شود به خارج از کشور متواری شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ‌باید قبل از آن که جرمی واقع شود و فردی به طور مجرمانه از کشور فرار کند اقداماتی پیشگیرانه را انجام دهد و مانع از وقوع چنین حوادثی شوند و متأسفانه چنین مواردی نشان می‌دهد که اهتمام جدی برای نظارت وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید نظارت خود را تقویت کنند، گفت: اینکه فردی از مبالغ کلانی در مدت زمانی طولانی سوءاستفاده می‌کند یعنی یک بستر مستعد برای خودش دیده و حالا مسئولان بعد از فرار وی متوجه شدند و موضوع را اعلام کردند.دادستان کل کشور افزود: به هر حال چون هنوز ابعاد مختلف این موضوع مشخص نشده و ابعاد آن کاملاً شناسایی نشده است نمی‌توان اظهار نظر قطعی داشت.

دادستانی همچنان در انتظار ارائه لیست مدیران دوتابعیتی از وزارت اطلاعات
منتظری درباره مدیران دو تابیعتی نیز گفت: دادستان کل کشور روی دوتابعیتی‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد و ما پیش از این نیز از وزارت اطلاعات خواسته بودیم تا لیست مدیران دوتابعیتی را در اختیار ما قرار دهد ولی متأسفانه پاسخ لازم را از آنها نگرفته البته ما مستحضریم که شناسایی افراد دو تابعیتی کار چندان اسانی نیست ولی انتظارم این است که وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از تمام توان و ظرفیت و ابزارهای خود برای شناسایی این افراد استفاده کنند و لیست این افراد را در اختیار ما قرارد اده و یا اینکه دوتابعیتی افراد مورد نظر ما را به صورت نفیاً یا اثباتاً به ما اعلام کند.

کشف حجاب دختران در خیابان بچه گانه است/هدایت و ارشاد مقدم بر اقدام قضایی
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات اخیر برخی زنان و دختران در کشف حجاب در معابر عمومی‌ گفت: این موضوع امری بسیار جزئی است چرا که زنان و بانوان کشور 80 میلیونی ما اغلب محجبه و پاکدامن هستند و موضوع عفاف برای آنها امری مهم است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: این حرکت بچگانه است که یک دختر جوان در نقطه‌ای از شهر که مردم در حال تردد کسب و کار هستند ناگهان روسری خودش را بردارد و عده‌ای هم مأموریت داشته باشند که از او فیلم و عکس گرفته و آنها را در فضای مجازی منتشر کنند.

منتظری گفت: به هرحال زنان و بانوان ما اگر اعتقاد به اسلام دارند، به صراحت قرآن، حجاب برای آنها الزامی است و اگر هم اعتقاد ندارند یا مسلمان نیستند بر اساس اصول جامعه مدنی باید به قوانین وضع شده احترام گذاشته و حجاب لازم را در انظار عمومی داشته باشند. البته این موضوع هم مهم است که کسی حق ورود به زندگی خصوصی و حریم شخصی افراد را ندارد ولی زمانی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند باید به ضوابط و قوانین ملتزم باشد.

وی تأکید کرد: به نظر من کسانی که این کار را انجام داده‌اند یا از روی نادانی و فریب خوردگی بوده و یا براثر تحریک احساساتشان بوده است ولی به هر حال اگر کسی مرتکب این حرکت شود با توجه به قوانین موجود بی‌حجابی جرم تلقی شده و تحت تعقیب خواهد بود البته ما اعتقاد داریم قبل از مجازات باید هدایت و ارشاد را مدنظر قرار داد و تذکر داد تا افراد متنبه شوند.

ورود دادستانی به فعالیت شرکتهای هواپیمایی و نابسامانی‌های اخیر در فرودگاه امام
دادستان کل کشوردر پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری نابسامانی های اخیر در فرودگاه امام پس از بارش برف اخیر گفت: به محض اطلاع از موضوع معاون مربوطه را مأمور پیگیری ماجرا کردم البته مدتی است که دادستانی بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی نظارت می‌کند و متأسفانه در جاهایی این شرکتها به مردم اجحاف می‌کنند که باید ساماندهی شوند. ولی ما از مدیران محترم این شرکتهای هواپیمایی مصرانه می‌خواهیم این وضعیت نابسامان را هم به لحاظ ساعات پرواز و هم از نظر قیمت بلیت هواپیما ساماندهی کنند.

منتظری اضافه کرد: به هرحال این پذیرفتنی نیست که یک روز قیمت بلیت هواپیما 150 هزار تومان باشد و روزد یگر همان بلیت 500 هزار تومان؛ متأسفانه برخی شرکت‌ها برای منفعت بیشتر هواپیماها را چارتر می‌کنند و مردم هم ناچار می‌شوند پول مدنظر آنها را پرداخت کنند و حق و حقوقی نیز برای لغو کردن بلیت این پروازها برایشان متصور نیست که از نظر ما این اجحاف حقوق آنهاست.وی تأکید کرد: البته اعتقاد ما این است که نباید همه کارها با رویکردی قضایی پیش برو دو ما انتظار داریم دمیران مربوطه موضوع را ساماندهی کنند.

آخرین جزئیات از موضوع دست داشتن فرزندان برخی مسئولین در قاچاق کالا
دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اظهارات قبلی خود در خصوص دست داشتن فرزندان بعضی از مسئولان در ماجرای قاچاق کالا و قول بعدی وی برای اعلام اسامی این افراد، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آن است که تا زمانی که تیم قضایی قطعی نشده باشد ما مجاز به افشای نام متهمان نیستیم. اما دو نکته دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد اول آنکه سخنان من اینطور نبوده که بگویم مدیران بلکه گفته‌ام برخی از مدیران و این یعنی درصد کوچکی از مدیران است و دوم اینکه بحث قاچاق کالا  و ارز یک موضوع پیچیده است.

منتظری اضافه کرد: در حال حاضرما اطلاعاتی داریم که عواملی دست‌اندرکار قاچاق هستند و ورود این حجم از کالای قاچاق به کشور قطعاً نمی‌تواند بدون دخالت آنها امکانپذیر باشد.وی گفت: ما پیگیر این قضیه هستیم ولی هنوز به نتایج روشن و ملموسی نرسیده‌ایم که اسامی آنها را اعلام کنیم اما اگر روزی که شاید چندان هم طولانی نباشد به نتیجه برسیم قطعا اقدامات قانونی در فرآیند رسیدگی قضایی را انجام خواهیم داد.

راه‌اندازی درگاه شکایت از قضات و دادستان‌ها در سایت دادستانی کل کشور
دادستان کل کشوردر پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نظارت بر عملکرد دادستان‌ها گفت: ما دو نوع نظارت بر عملکرد دادسراها و دادستانهای کشور داریم و اخیرا نیز درگاهی در سایت دادستانی کل کشور راه‌اندازی شده که تمام مردم می‌توانند شکایتها و اعتراضات خود از قضات و دادستان‌ها را با ذکر مشخصات کاملشان اعلام کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: