جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
عدم توجه به بخش تحقیقات و پژوهش در صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران گفت : با توجه به ضرورتی که در این حوزه احساس می شود باید در راستای جذب سرمایه گذار خارجی تلاش بیشتری صورت گرفته تا ضمن تقویت بنیه مالی و ارتقاء کیفیت در صنعت خودرو ، امکان حضور جدی تر خودروسازان داخلی در بازارهای جهانی فراهم شود.

ارسلان فتحی پور به راهکارهای توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و افزود : باید راهکارهای برای توسعه ی سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد چرا که امروز موضوع کیفیت خودرو و رقابت پذیری تولیدات داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین منظور باید در راستای این امر و راهکارهایی جهت توسعه سرمایه گذاری خارجی در این صنعت گام های بلند تری برداشت.

وی تصریح کرد : خوشبختانه شرکت ایران خودرو روند تولید بسیار خوبی را داشته به طوری که این امر موجب توسعه فعالیت و اشتغالزایی در حوزه قطعه سازی و همچنین رشد و پیشرفت بسیار خوب اقتصادی در کشور شده است.

وی همچنین بر لزوم توجه  به کیفیت متناسب با رشد کمیت در صنعت خودرو  تاکید کرد و اظهار داشت : باید به اندازه کمیت به کیفیت در صنعت خودرو توجه و در این راستا برنامه ریزی جدی شود.

وی گفت : باید بواسطه حضور شرکت های خارجی نسبت به بهینه سازی صنعت خودرو در کشور اقدام شود تا تولیدات رقابتی را در این صنعت تولید و عرضه شود ، نه اینکه خودرویی تولید شود که هنوز مدتی نگذشته نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کند .

وی در ادامه افزود : البته در صنعت خودرو مدیران لایق و شایسته و توانا همچون مدیریت ایران خودرو بسیار دارد که می توانند کشتی به گل نشسته این صنعت را به حرکت درآورند.

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود : هدف اصلی صنعت خودرو پس از تولید ، باید صادرات به بازارهای جهانی باشد به همین منظور باید محصولات با کیفیت و به روزی تولید شود تا این امکان فراهم شود نه اینکه صرفا تولید کنیم و کشور را به پارکینگ متحرک تبدیل نماییم.

فتحی پور همچنین به اهمیت توجه به حوزه تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو و تاثیر آن در حوزه خودروسازی کشور پرداخت و اظهار داشت : متاسفانه در سالهای اخیر بخش پژوهش و تحقیقات در صنعت خودرو و قطعه سازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که توجه بیشتر به این حوزه موجب رشد و توسعه در صنعت خودرو و دستیابی به موفقیت های بزرگ خواهد شد.

وی تصریح کرد : رشد و توسعه در صنعت خودرو مستلزم استفاده از علوم و فن آوری های جدید و بکارگیری خلاقیت و نوآوری بیشتر در حوزه خودروسازی است .

وی افزود : امروز برای پاسخ گویی به نیاز مصرف کنندگان باید از راه های سنتی فاصله گرفت و در جهت عرضه محصولات به روز ، متنوع و با کیفیت و مورد نیاز جامعه حرکت کرد در غیر این صورت اقبال چندانی به خودروهای داخلی نخواهند شد.

وی گفت : با تولید و عرضه خودروهای جدید قطعا مردم به سراغ خودروهای خارجی نخواهند رفت و استفاده از تولیدات داخلی رشد و پویایی اقتصادی را در کشور همراه خواهد داشت .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: