جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 آذر 1393     
علت تفاوت قیمت داروهای بیمه ای

مهر: دکتر رسول دیناروند در ارتباط با این موضوع که گاهی اوقات آنچه را بیمه شده بابت قیمت دارو پرداخت می کند، متفاوت از قیمتی است که در سایت بیمه ها آمده است، به خبرنگار مهر گفت: بیمه ها قیمت پایه را قبول دارند و قاعدتا باید از قیمتی که سازمان غذا و دارو اعلام می کند، تبعیت کند.

وی افزود: اما برخی داروها چند نوع هستند. یعنی نوع ژنریک و برند دارند و همین مسئله باعث علت تفاوت قیمت داروهای تحت پوشش بیمه ها می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو توضیح داد: طبیعی است که بیمه ها قیمت نوع ژنریک را قبول دارند. بنابراین، وقتی بیمار به داروخانه می رود، اگر نوع ژنریک دارو را بگیرد، همان قیمت بیمه را پرداخت می کند اما اگر بخواهد نوع برند را تهیه کند، می بایست مازاد بر قیمت مبنا، هزینه ای را از جیب پرداخت کند.

دیناروند تاکید کرد: گاهی اوقات، اختلاف قیمت داروها ناشی از این مسئله است. بعضی مواقع نیز، سازمان های بیمه گر هنوز قیمت پایه اعلامی وزارت بهداشت را در سایت خودشان اعلام نکرده اند که بعضی اوقات، یک تا دو هفته زمان می برد و گاهی اوقات این ذهنیت شکل می گیرد که قیمت داروها متفاوت است از آنچه در سایت اعلام شده است.

وی تاکید کرد: اینکه گاهی اوقات مردم بابت قیمت دارو، هزینه ای مازاد پرداخت می کنند، ناشی از برند دارو است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: