جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 فروردين 1393     
غذاهایی پرطرف‌دار، اما سرطان زا!

 
 
باشگاه خبرنگاران : گیتی بهدادی‌پور، کارشناس تغذیه گفت: از بعضی عوامل در رژیم غذایی که به بروز سرطان کمک می‌کنند، می‌توان به، دریافت بالای کالری، قند ساده، فیبر، گوشت قرمز و چربی اشاره کرد.

وی افزود: دریافت مواد غذایی زیاد، به بروز سرطان کمک می‌کند، یکی از دلایل آن افزایش خطر بدخیمی‌های ناشی از چاقی و انباشتن توده چربی است و بنابراین می‌توان چاقی را یک فاکتور خطر مهم برای بروز سرطان شمرد.

بهدادی‌پور، تصریح کرد: قندهای ساده، کالری بالا و ارزش غذایی کم دارند، بعضی از مطالعات رابطه بین تأثیر این مواد غذایی بر روی قندخون و بروز سرطان معده، آندومتر، و کولون را تأیید کرده است.

وی گفت: فیبرها به تعداد فراوان، سبزیجات و میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل یافت می‌شود و در مقابل سرطان اثر حفاظتی دارند، این مواد، همچنین با تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر در روده، از رشد سلول‌های سرطانی روده می‌کاهند.

بهدادی‌پور، همچنین افزود: بعضی مطالعات رابطه قوی بین مصرف گوشت قرمز و بروز سرطان کولون ورکتوم، پانکراس و پروستات را نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: دریافت بالای چربی، به خصوص چربی حیوانی که غنی از اسیدهای چرب اشباع است، خطر بروز سرطان، به ویژه سرطان سینه و کولون را افزایش می‌دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: