جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 بهمن 1396     
توافق ساخت خط ریلی پر سرعت برون مرزی بین سنگاپور و مالزی

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، توافقی دو طرفه برای تعیین شرایط ساخت یک راه آهن شهری برون مرزی بین سنگاپور و جوهور بهرو در مالزی توسط وزرای حمل و نقل دو کشور امضا شد.

توافق سیستم حمل و نقل ریلی پرسرعت بین جوهور بهرو و سنگاپور پس از نتیجه مذاکرات بین وزارت حمل و نقل سنگاپور و LTA و کمیسیون حمل و نقل عمومی زمینی مالزی تایید شده است.

این توافق شامل نیازهای فنی، ایمنی و امنیتی و ساختارهای تجاری، مالی و قانون و هم چنین تنظیمات گمرکی، مهاجرتی و قرنطینه است.

در توافقی مشابه خط ریلی پر سرعت سنگاپور- کوالالامپور، هر یک از این کشورها یک شرکت زیرساخت را برای تامین بودجه، ساخت، نگهداری و اجرای زیرساخت های اجتماعی و ایستگاهی در بخش های تحت مدیریت خود معرفی خواهند کرد. LTA عملکردی مشابه InfraCo در بخش سنگاپور خواهد داشت و Prasarana  این نقش را در بخش مالزیایی خط بر عهده خواهد داشت.

دولت های این دو کشور به طور مشترک یک شرکت عملیاتی را برای مالکیت، طراحی، ساخت، تامین مالی، اجرا و نگهداری این خط به مدت 30 سال انتخاب خواهند کرد. این شرکت عملیاتی که جوینت ونچری بین شرکت های مالزیایی و سنگاپوری خواهد بود در پاسخ به اجازه جمع  آوری کرایه ها از فعالیت این خط، هزینه اجاره ای را به به هر دو دولت پرداخت خواهد کرد. کرایه های این خط نیز توسط همین شرکت تعیین می شوند و دولت های دو کشور نقشی در آن نخواهند داشت.

قرار است، قرارداد این شرکت عملیاتی تا پایان ماه سپتامبر امضا شود.

قرار است این خط از سال 2024 به بهره برداری برسد و ظرفیت جابه جایی 10 هزار مسافر در هر ساعت در هر مسیر را خواهد داشت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: