جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 آذر 1393     
تقدیر سازمان ملل از پلیس ایران

تسنیم: معاون مدیر اجرایی و مدیر بخش عملیات‌های دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: دستاوردهای ایران در مبارزه با مواد مخدر مورد قدردانی قرار می‌گیرند و شایسته شناخت و حمایت گسترده‌تر بین‌المللی می‌باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، آلدو لاله دِموز، معاون مدیر اجرایی و مدیر بخش عملیات‌های دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) که اواخر مهر ماه سال‌جاری به منظور شرکت در چهارمین نشست اطلاعات ویژه مبارزه با موادمخدر و یازدهمین نشست مقامات ارشد ابتکار سه‌جانبه به تهران سفر کرده بود، قدردانی خود را طی سه نامه‌ رسمی از طریق وزارت امورخارجه، خطاب به؛ قائم مقام دبیرکل ستاد، مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد و رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ارسال نمود.

وجه مشترک هر سه نامه، تأکید بر تعهد و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در هر دو عرصه کاهش عرضه و کاهش تقاضا و نقش مؤثر کشورمان به عنوان شریک راهبردی در پرداختن به معضل موادمخدر در سطح منطقه و جهان دارد.

دموز در ابتدای نامه آورده است: تعهد و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مبارزه بین‌المللی موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد به مواد و بازپروری و پیشگیری از اچ‌آی‌وی، درمان و مراقبت، بشدت مورد قدردانی قرار می‌گیرند و شایسته شناخت و حمایتِ گسترده‌ترِ بین‌المللی است.

وی در ادامه نامه افزوده است: قاچاق موادمخدر غیر قانونی از افغانستان یک تهدیدِ جدی برای امنیت و توسعه در منطقه و رفاه میلیون‌ها نفر در سطح جهان است. در چارچوبِ مفاد کنوانسیون‌های بین‌المللی، دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد مجدداً بر تعهد خود در جهت حمایت از اجرای اقدامات مؤثرِ منطبق بر نتیجه به منظور پرداختن به چالش‌های جهانی تولید و قاچاق موادمخدر غیر قانونی، همچون پیشگیری از مصرف مواد، درمان و مراقبت، تأکید می‌نماید. در این خصوص؛ ابتکار سه‌جانبه، حاکی از برنامه ‌اقدام مهم در جهت تقویت همکاری مقابله‌ای در زمینه مبارزه‌ با موادمخدر بین جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان می‌باشد.

دموز در بخش پایانی نامه آورده است: دفترِ اینجانب، جمهوری اسلامی ایران و بویژه، ستاد مبارزه با موادمخدر را به عنوان یک شریک راهبردی به منظور پرداختن به معضل موادمخدر در سطح منطقه و جهان مورد توجه قرار می‌دهد. دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد؛ از حمایتِ شما نسبت به دفتر کشوری مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد و کارکنان بسیار متعهدش، عمیقاً قدردانی می‌نماید. من در انتظار تقویت این مشارکت ارزشمند با توسعه مشترک برنامه جدید همکاری کشوری (2018 - 2015) برای جمهوری اسلامی ایران و آغاز بکار آن در سال 2015 می‌باشم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: