جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 دی 1396     
روز سرنوشت‌ساز بسکتبال

 ایسنا: فردا (شنبه) انتخابات فدراسیون بسکتبال برگزار می‌شود و مدعیان اصلی رسیدن به صندلی ریاست دنیای توپ و تور که تعدادشان به اندازه انگشت‌های یک دست هم نیست باید رای مجمع فدراسیون را بگیرند و در این رقابت پیروز شوند. بسکتبال آخرین فدراسیونی است که قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک رییسش را می‌شناسد و سر و سامان می‌گیرد. بعد از دو سال که مجمع انتخاباتی بازهم به محمود مشحون رای داد و او را به عنوان رییس انتخاب کرد حالا مرد پیر بسکتبال بازنشست شده و دیگر خودش در مجمع نیست و باید دید خانواده صاحب رای بسکتبال برای فصل‌های بدون مشحون چه تصمیمی خواهد کرد.

 
۲۴ نفر برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال ثبت نام کردند که از میان آنها ۱۵ نفر صلاحیتشان برای حضور در مجمع فردا تایید شد. رضا مهندسی، جواد داوری، بهروز منتقمی، سید مهرداد هاشمی، رمضانعلی دولو، مهرداد آگین، مازیار ناظمی، سید حسن طباطبایی، کرم الله علیمرادی، رضا درویش، رامین طباطبایی، حسن میرزا آقابیک، داریوش سلیمی و محمد رضاعلی نفرات تایید شده هستند و جز علیپور که اعلام انصراف کرده باقی در مجمع انتخاباتی شرکت خواهند کرد.
 
از میان این ۱۴ نفر اما همه مدعی نیستند و خیلی‌ها نیز قرار است انصراف بدهند. آنطور که پیش‌بینی می‌شود رقابت بین سه یا چهار نامزد خواهد بود و باقی به نفع دیگری یا بدون نام آوردن از کسی کنار خواهند کشید اما رقابت بین مدعیان زیاد است و باید دید در نهایت صاحبان رای مجمع بالاخره چه تصمیمی می‌گیرند. آیا به رشد و توسعه و آینده‌ای درخشان رای می‌دهند یا دوباره مثل دو سال قبل تصمیمی می‌گیرند که ضررش تنها به خودشان برسد و بعد از مدتی دوباره سر در گریبان پشیمان باشند.
 
همه علیه مشحونیسم دوباره
 
محمود مشحون دو سال قبل توانست با ۲۳ رای رییس بسکتبال شود اما به دلیل بازنشستگی دوران ریاستش کامل نشد و اعلام کرد که به طور کامل از ورزش می‌رود اما نرفت و همچنان دوست دارد که باشد. در این چند روزه صحبت از حمایت‌های او از نامزدی خاص مطرح شده و دیده شده که او و رضا مشحون در برخی مراسم‌ها به همراه نامزد مورد حمایت خود بوده‌اند. بسکتبال در دهه اخیر روندی کاملا مشخص داشته اما در سال‌های اخیر با سرعتی بالا در مسیر سرازیری بود و هیات‌ها نیز از وضعیت بسکتبال دل خوشی نداشتند. حالا این فرصت پیش‌ آمده که دو سال زودتر به تغییر برای رشد و توسعه رای بدهند و آینده خود را بسازند. فردا انتخابات فدراسیون بسکتبال است و آنچه که اهالی این خانواده از صاحبان رای انتظار دارد مقابله با مشحونیسم دوباره است.
 
منفعت طلبان را بشانسید
 
دو سال قبل در روزهای نزدیک به انتخابات اتفاق‌هایی افتاد که در چند ماه گذشته دلیلش مشخص شد. آنان که به دنبال منافع خود بودند و منفعت خود را دیدند و با بسکتبال برای رسیدن به آنچه می‌خواهند معامله کردند کاملا شناخته شده‌ هستند. در طرف دیگر میدان رقابت دوباره همین افراد بازهم در تلاش هستند. جامعه بسکتبال آنها را شناخته‌ و می‌دانند فعالیت‌های دو سال قبل که نتیجه‌اش ویرانی کنونی است حاصل تلاش چه افرادی است. افرادی که امروز هم به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و می خواهند همچنان نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند بدون توجه به نابودی بسکتبال درتلاشند تا دوباره اعضای مجمع را گمراه کنند. حالا این انتظار وجود دارد که صاحبان رای نیز که دو سال قبل شاید تحت تاثیر این افراد قرار گرفتند اینبار هوشیار باشند و با چشمانی باز پیش بروند.
 
چهره‌های واقعی مشخص شده اند
 
در این روزها آنان که خطر را احساس کرده‌اند و می‌دانند که دستشان برای صاحبان رای رو شده رو به تخریب رقبا آورده‌اند. بدعت نامناسبی که از زمان انتخابات فدراسیون هندبال در جامعه ورزش ایجاد شد اکنون به ورزش دانشگاهی و فرهیخته بسکتبال نیز رسوخ کرده و برخی افراد که موقعیتشان در خطر است با استفاده از این فضا به دنبال تخریب دیگران هستند. تخریبی که نشان از ترس آنها است و اینکه شکست را قبول کرده‌اند و جز خراب کردن رقیب دیگر راهی پیش‌روی خود نمی‌بینند. این راه نیز نتیجه‌ای ندارد و بیش از همیشه دستشان برای همه رو می‌شود. البته پشت پرده این فعالیت‌های تخریبی مشخص شده و ضررش باز هم برای همین منفعت طلبانی است که رسیدن به جایگاه‌های مختلف باشگاهی و ملی را به رشد بسکتبال ترجیح می‌دهند.
 
حق‌الناس را رعایت کنید
 
شنبه بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۶ روزی تاریخی و البته بزنگاه بسکتبال ایران است. در تاریخ ثبت خواهد شد که اهالی این رشته و آنها که صاحب رای بودند برای آینده خود چه تصمیمی گرفتند. آیا آنها رای به آینده دادند یا به خود. فردا روزی است که باید منافع بسکتبال بر منافع شخصی سایه بیندازد و آنچه که بهترین است اتفاق بیفتد. همه می‌دانند که امروز بسکتبال به مدیری توانمند و مشرف به این رشته نیاز دارد که بتواند مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی دنیای توپ و تور را حل کند. صاحبان رای نماینده اهالی بسکتبال هستند و باید بدانند رایی که به درون صندوق می‌اندازند حکم حق‌الناس را دارد. خدا ازحق خود می‌گذرد اما از حق‌الناس نه و حالا اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون به عنوان نماینده جامعه بسکتبال باید تصمیم درست را بگیرند و به فکر آینده باشند. آنچه هیات‌ها باید بدانند این است که اگر به مدیری توانمند اعتماد کنند بسکتبال ساخته خواهد شد و ساخته شدن بسکتبال یعنی ساخته شدن هیات‌ها و رشد و توسعه سراسری این رشته.
 
رقابت وزارتی‌ها با بسکتبالی‌ها
 
آنطورکه پیش‌بینی می‌شود رقابت بین تعداد کمی از نامزدهای انتخاباتی خواهد بود که در نهایت تقابل بین مدیران وزارتی و مدیران بسکتبالی است. در میان تایید صلاحیت شده‌ها اکثرا نام مدیران وزارتی دیده می‌شود اما حسن میرزا آقابیک، رضا مهندسی، جواد داوری و کمی هم مهرداد آگین و داریوش سلیمی بسکتبالی هستند و باقی مدیران وزارت ورزش‌اند که وارد میدان رقابت شده‌اند. در میان آنها اما برخی مدعی‌تر هستند و به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین آنها است. یک نفر خود را گزینه وزارت معرفی کرده، یک نفر با حمایت فردی دیگر آمده تا مقابل گزینه وزارت قرار بگیرد و دیگری بسکتبالی است. در ادامه مدعیان معرفی می‌شوند.
 
حسن میرزا آقابیک
 
مرد همیشه در صحنه و منتقد اصلی محمود مشحون ابتدا تایید صلاحیت نشد اما بالاخره مجوز حضورش در انتخابات روز شنبه را گرفت و قرار است که در مجمع حضور پیدا کند. رییس انجمن راگبی به عنوان مدیری بسکتبالی وارد میدان شده و مدعی شده برنامه زیادی برای بسکتبال در سر دارد اما اگر مثل گذشته باشد او در روز مجمع انصراف خواهد داد و ترجیح می‌دهد یک مدیر بسکتبالی دیگر تا انتها در رقابت بماند.
 
رامین طباطبایی
 
با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند حاشیه‌های تبلیغاتی رامین طباطبایی او را به طورکامل از عرصه رقابت حذف کرده اما این گمان اشتباه است و طباطبایی با تمام حواشی که این روزها در کنار خود می‌بیند وارد میدان شده و در رقابت شرکت خواهد کرد. خودش گفته ضیافتش در برج میلاد جلسه با چند رییس هیات بوده اما به هرحال برایش گران تمام شده‌است. صحبت درباره رامین طباطبایی زیاد است. این ذهنیت هم درباره او شنیده می‌شد که طباطبایی به عنوان یک مدیر وزارتی از نامزد دیگر وزارت ورزش حمایت کند و انصراف دهد اما این هم اتفاق نخواهد افتاد و آنچه تاکنون مشخص و قطعی است حضور او در مجمع انتخاباتی و عدم انصرافش است.
 
جواد داوری
 
داوری هم مثل حسن میرزا آقابیک دیرتر از دیگران مجوز حضور در انتخابات را گرفت. او تلاش زیادی داشت تا بتواند در انتخابات شرکت کند و یکی از مدیران جوانی است که وارد عرصه شده اما مشخص نیست که تا نهایت می‌ماند یا انصراف می‌دهد. او از ملی‌پوشان شناخته شده بسکتبال بود که در پایان دوران ورزشی‌اش ریاست هیات استان اصفهان را کسب کرد و باید دید که حالا که مجوز حضور در انتخابات را کسب کرده چه تصمیمی می‌گیرد. شنیده شده که رایزنی‌های زیادی در استان‌ها انجام داده اما تصمیم نهایی‌اش مشخص نیست.
 
رضا مهندسی
 
دیگر مدیر بسکتبالی رضا مهندسی است. او که خود را یک مدیر اقتصادی معرفی می‌کند در برنامه‌هایش تاکید کرده که نگران تزریق پول به بسکتبال نیست چون از این نظر مشکلی ندارد و می‌خواهد دغدغه‌های دیگرش را در این رشته از بین ببرد. مهندسی در زمان ریاست علی غضنفری در بسکتبال فعالیت زیادی در فدراسیون داشت و با آمدن مشحون نیز به فعالیتش ادامه داد اما اندک اندک از فدراسیون مشحون دور شد. او از نامزدهای بسکتبالی و مدعی است که به نظر می‌رسد تا انتهای انتخابات در عرصه می‌ماند.
 
حسن طباطبایی
 
رییس مجموعه ورزشی آزادی این روزها بیش از همیشه مورد توجه بوده است. نزدیکان طباطبایی مدعی شده‌اند که او در استان‌ها فعالیت زیادی کرده اما با این حال قرار گرفتن نام مشحون در کنار او بیشتر از تبلیغ و تاثیر مثبت، ظاهرا برایش ضد تبلیغ شده‌است. گفته می‌شد که طباطبایی گزینه وزارت ورزش است که مورد حمایت مشحون قرار گرفته اما اسبقیان تاکید کرد که "حمایت‌های یک مدیر سابق فدراسیون از یک نامزد از طرف شخص وزیر درست نیست".
 
با این حال به نظر می‌رسد حسن طباطبایی بیش‌از اینکه گزینه وزارت ورزش باشد گزینه مشحون است. حال اینکه کدام طباطبایی به وزارت ورزش نزدیک است یا اینکه در ساختمان سئول دو دستگی ایجاد شده یا نه، مشخص نیست اما کاملا مشخص است که هر دو در انتخابات خواهند ماند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: