جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 دی 1396     
کامیون‌های فرسوده از سال ۹۷ حق تردد ندارند

 

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری گفت:از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های استان جلوگیری می‌شود.

 

احمد جمشیدی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین  اظهار کرد:محدودیت تردد کامیون‌های فرسوده با بیش از 50 سال سن در راه‌های استان انگیزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش تردد کامیون‌های فرسوده در سطح راه‌های استان ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، افزود:کاهش مصرف سوخت و جلوگیری بیشتر از آلودگی هوا از مزیت‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد:با اعمال این محدودیت هر چند که نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در استان سرعت بیشتری می‌گیرد، اما باز هم شرایط مطلوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نمی‌شود.

جمشیدی با اشاره به مزیت‌های اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گفت:به استناد این قانون به وزارت نفت اجازه داده شده است در طرح‌هایی که در آن صرفه جویی مصرف سوخت به دنبال دارد سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و در این راستا با وزارت نفت توافق شده بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را این وزارتخانه تامین کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون سود تسهیلات نوسازی کامیون ۹ درصد است و بقیه مابه التفاوت آن را وزارت نفت از محل صرفه جویی‌های مصرف سوخت پرداخت می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان یادآور شد که بر اساس طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قرار است در ۵ سال آینده ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و مالکان آن با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: