جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 فروردين 1393     
چگونه مراقب کودکان باشیم؟

 ایسنا: مهندس محمود قدیری با بیان اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که وسایل خطرساز نظیر کبریت، ابزارهای تیز و برنده، مواد شیمیایی و سموم را از دسترس اطفال و کودکان خود دور نگه‌دارند، گفت: والدین نباید فرزندان خود را در خانه تنها بگذارند.

قدیری با بیان اینکه شماره تماس‌های اضطراری نظیر 125، 115 و 110 از شماره‌هایی است که باید از کودکی به افراد آموزش داده شود، افزود: کودکان نباید در محل‌های پررفت و آمد نظیر کوچه و خیابان بازی کنند.

به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران والدین باید هنگام سوار شدن فرزندانشان در خودرو ضمن پرهیز از نشاندنشان بر صندلی جلو، کمربند ایمنی آنان را نیز ببندند.

قدیری با اشاره به بروز حوادث مرتبط با آسانسور و پیامدهای ناشی از آن، اظهارکرد: کودکان نباید به تنهایی سوار بر آسانسور شوند و همچنین از آن به عنوان اسباب‌بازی و وسیله تفریح استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت عدم دسترسی کودکان به لوازم و تجهیزات خوراک‌ پزی نفتی، گازی و برقی، افزود: والدین همچنین باید از دادن غذاهای جویدنی به کودکان در حالت درازکش خودداری کنند.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ابزار و وسایل کارگاهی نظیر دریل، فرز، اره و ... نباید در دسترس کودکان و افراد نابالغ قرار گیرد، از والدین خواست پیش از استفاده از وسایل برقی مانند چرخ‌گوشت،‌ اتو، چرخ خیاطی و غیره دستورالعمل ایمنی آن را به طور کامل مطالعه و از دسترس کودکان دور نگه دارند.

قدیری با اشاره به ضرورت آشنایی کودکان با مسیرهای خروج اضطراری و پله‌های فرار آپارتمان، از والدین خواست تا فرزندان خود را هیچ گاه در وان حمام تنها رها نکنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: