جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 دی 1396     
از ریودوژانیرو تا سئول
10 شهر هوشمند دنیا در سال 2017


به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز ؛ برای سالیان متعدد، فناوری هوشمند بر زندگی شهروندان و صنایع مختلف در سراسر جهان تاثیرات زیادی گذاشته است.

در شهرهایی که براساس زیرساخت ‌های زندگی الکترونیک طراحی می ‌شود، نیازهای افراد به روشی هوشمندانه تامین می گردد. اگرچه زیرساخت‌ های فیزیکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای توسعه زندگی شهرنشینی است، اما این روزها شهرها بیش از پیش به ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری های روز دنیا نیاز دارند. محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، و از همه مهم تر شهروندان هوشمند از معیارهای اصلی شهرهای هوشمند آینده است:

سئول؛ کره جنوبی: سئول سالهای سال در فن آوری های هوشمند غوطه ور شده است و اولین شهر هوشمند دنیا در سال 2014 محسوب شد. شهر هوشمند سئول دارای امکانات بهداشتی بالا برای افراد معلول و سالمندان است. سئول یکی از رهبران جهان در استفاده از فناوری های هوشمند در سیستم حمل و نقل است.

وین؛ اتریش: پایتخت اتریش به مدیریت هوشمند ترافیک معروف است. وین به عنوان یکی از سبزترین شهرهای جهان شناخته می شود و رهبران شهری آن در استفاده از انرژی سبز شهرت دارند. نظرسنجی ها حتی شهر وین را به عنوان سالم ترین شهر دنیا در سالهای 2013 تا 2014 معرفی کرده اند. قرار است وین در سال 2020 بیش از 300 هزار سیستم پنل خورشیدی را نصب کند. سیستم پنل خورشیدی به این صورت است که می ‌تواند انرژی خورشید را دریافت کند و آن را به الکتریسیته تبدیل کند که برای مصرف ‌های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد. بیش از 90 درصد ساکنان پایتخت اتریش به سیستم حمل و نقل آسان دسترسی کامل دارند. وین کمپین های بزرگی مانند Smart City Vienna، نقشه راه 2020 و برنامه عملیاتی 2012-2015 را راه اندازی کرد.

بوستون؛ ایالات متحده: یکی از قدیمی ترین شهرهای امریکای شمالی است. بوستون از سال 2015 به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا در حوزه فن آوری شناخته شده است. بوستون یکی از بهترین شهرها برای میدریت شهری است و 10 مرکز آموزشی برتر دنیا در آن هستند.

آمستردام؛ هلند: در سال 2016 آمستردام جایزه سرمایه نوآوری اروپا را به دست آورد. این جایزه 950 هزار یورویی به دلیل فعالیت های شهر هوشمند آمستردام، به آن تعلق گرفت. آمستردام به طور خاص در برنامه ریزی شهری پیشرفت کرده است و تقریبا هر شهروند دارای دسترسی به امکانات بهداشتی قابل قبول است. سیستم دولت دیجیتالی آمستردام معروف است. برنامه های موفق اینکوباتور مانند StartupDelta و Startup Amesterdam در این شهر راه اندازی شده است. سیستم الکتریکی جمع اوری زباله، سیستم های هوشمند بیلبوردها و چراغ های راهنمایی رانندگی، و ... در این شهر، معروفند. 

توکیو؛ ژاپن: شهر پرجمعیت جهان، به عنوان باهوشترین شهر از نظر تکنولوژی شناخته شده است. در سال 2011 یک شهرک هوشمند در حومه توکیو راه اندازی شد و به طور کامل توسط انرژی های تجدید پذیر هدایت گردید. سیستم راه آهن توکیو در سالهای اخیر قابلیت های هوشمندانه ای را  در اختیار دارد که برای مدیدریت بیش از 100 خط قطار و انتقال 14 میلیارد مسافر در سال ضروری است.

استکهلم؛ سوئد: این شهر دریافت کننده جایزه هوشمند سال 2009 میلادی بوده است. استکهلم در سال 2010 توسط کمیسیون اروپا به «سرمایه سبز اروپا» نام گذاری شد. علاوه بر این، استکهلم اولین شهری بود که خدمات تلفن همراه 4G/LTE را معرفی کرد. استکهلم با مشارکت شهروندان، دیجیتالی کردن دولت و افزایش سرعت اینترنت را در نظر دارد. شبکه حمل و نقل عمومی دقیق شامل کشتی ها، قطارهای با سرعت بالا، 2000 اتوبوس شهری، 1000 هزار قطار محلی، چرخ دستی ها، و .... در این شهر خودنمایی می کنند. استکهلم دارای حدود 3 هزار شرکت فناوری پاک است که قصد دارند شهر را سبزتر کنند.

 

پاریس؛ فرانسه: یکی از محبوب ترین مقاصد جهان است. پاریس به عنوان یکی از بزرگترین شهرها در رسیدن به نواوری سبز، و دولت دیجیتال به شمار می رود. پاریس یکی از مشهورترین شهرهای دنیا در استفاده از انرژی های سبز و تجدید پذیر است. استفاده از بخش حمل و نقل عمومی در پاریس یک فرهنگ است.

لندن؛ بریتانیا: این شهر به خاطر سیستم حمل و نقل هوشمند شامل اتوبوس ها، قطارها و دیگر وسایل نقلیه مشترک معروف است. لندن در میان بهترین شهرها برای رسیدن به اهداف بین المللی، سرمایه انسانی، اقتصاد نواورانه و کانون های WiFi قرار دارد. لندن قصد دارد تا بزرگترین شبکه WiFi رایگان را راه اندازی کند

سان فرانسیسکو؛  ایالات متحده: بخش توسعه هوشمند سان فرانسیسکو در سال های اخیر به 130 درصد افزایش یافته است. این شهر دارای بیش از 100 ایستگاه شارژ عمومی برای وسایل نقلیه الکتریکی و خدمات حمل و نقل عمومی است.

ریودژانریو؛ برزیل: این شهر از سیستم‌ های امنیتی و مانیتورینگ در کل شهر استفاده می ‌کند. این ایده که به‌عنوان rio operation center مطرح ‌شده است، از سواحل کوپاکابانا تا خیابان‌ های شهر و تا استادیوم ماراکانا را زیر نظر دارد. این تکنولوژی هوشمند به‌ منظور ارتقای امنیت و همچنین رسیدگی‌ های ضروری بهداشتی و ایمنی، به کار می ‌رود. کنترل ترافیک در شهر و همچنین مدیریت بهتر در مراسم مذهبی و آیینی و … از اقدامات استفاده از این تکنولوژی هوشمند است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: