جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 دی 1396     
شناسایی ۱۰ هزار دانش‌آموز پرخطر در مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت‌های حرکتی تنها راه ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تربیت‌بدنی در هفت محور شامل مدرسه محوری، مشارکت جویی، کیفیت گرایی، تعمیم و گسترش، برنامه محوری، علمی و تخصص‌گرایی، اخلاق محوری و تحت عنوان مکتب عام انجام می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه طرح‌های ناکارآمد را حذف کرده و طرح‌های مورد نیاز روز را جایگزین کردیم، افزود: همه طرح‌ها را در قالب مدرسه قهرمان اجرایی کردیم.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: سامانه‌ای را برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی کردیم که تاکنون 36 هزار مدرسه، اطلاعات خود را در آن وارد کردند و در حدود 10 هزار دانش‌آموز پر خطر را معرفی کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استقرار نظام اجتماعی و طرح نماد از جمله اقدامات این معاونت است.

وی با بیان اینکه چاقی در جامعه در حال افزایش است، ادامه داد: بیش از 22 درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و یا چاق هستند و سواد حرکتی نسل ما در حال ریزش است، توانایی بدنی آنها کاهش یافته است که این مسائل در آینده مشکل ساز خواهد بود.

حمیدی تصریح کرد: امروزه آمادگی جمسانی ما در حال کاهش است و باتوجه به تهدیداتی که کشور ما را هدف گرفته است باید برای این مسئله فکری کرد تا با مشکل امنیت ملی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: توانمندسازی، آموزش و توسعه فعالیت‌های حرکتی از جمله مواردی است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را ریشه کن کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: