جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 دی 1396     
افزایش تعرفه واردات خودرو نشان از بی تدبیری دولت در کاهش آلودگی هوا است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز ؛ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تردد خودرو های فرسوده و افزایش آلودگی هوا گفت: دولت دچار تداخل در تصمیم گیری شده چنانچه در این جریان مسئولین مختلفی تصمیم گیری می کنند اما هیچ کدام پاسخگو نیستند؛ لذا دولت باید مسئولیت هرکس را مشخص و بر اساس همان وظایف را تعیین کند.

 

علی رستمیان اظهار داشت: در رابطه با آلودگی هوا باید مرکزی به عنوان ستاد مبارزه با آلودگی هوای استان تشکیل شود و تمام مسئولیت ها بر عهده این ستاد گذاشته شده و در صورت کوتاهی در عملکرد ، توسط دولت برخورد جدی شود در حالی که متاسفانه مسئولین در این زمینه کوتاهی می کنند.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از تولیدات خودرو سازان استاندارهای لازم را ندارند اما دولت برای شماره گذاری این خودرو ها به راهنمایی و رانندگی فشار می آورد.

وی در ادامه افزود: کشورهای پیشرفته هر 5 سال خودرو های فرسوده را اسقاط می کنند در حالی که در ایران خودروهایی تردد می کنند که برای دهه 50 است که همگی دود زا هستند.

نماینده مردم دلفان و سلسلفه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت استراتژی برای آینده ندارد، بدین معنی که مسئولین مقطعی نگر هستند؛ در حالی که برای پیشرفت نیازمند برنامه ریزی برای صد سال آینده هستیم .

وی گفت: آلودگی هوا رو به افزایش است و از طرفی خودرو های فرسوده در حال تردد هستند اما دولت تعرفه های ورود خودرو های خارجی را افزایش داده و این نشان می دهد که استراتژی جهت مبارزه با آلودگی هوا وجود ندارد.

وی افزود: دولت و شهرداری به منظور کاهش آلودگی هوا باید همکاری لازم جهت گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند.

وی معتقد است که باید سیستم حمل و نقل عمومی را گسترش و نوسازی لازم را انجام داد و سپس به سمت کارهای زیرساختی رفت.

علی رستمیان با تاکید بر این گفته که عواقب و هزینه های ناشی از آلودگی هوا گریبان دولت را گرفته و هزینه های درمانی بسیار بالا در این زمینه به دولت تحمیل کرده افزود: مردم نیز هزینه های هنگفتی را می دهند و دولت باید به سلامت و وقت مردم و همچنین سرمایه های ملی که در حال از بین رفتن است، توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان گفت: بی تدبیری دولت و از طرفی عدم برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت باعث عدم پیشرفت در این حوزه شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: