جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 دی 1396     
ردپای فرزندان چند سرمایه‌دار در اغتشاشات

ابراهیم فیاض می‌گوید: نارضایتی‌های عمومی در دوران احمدی‌نژاد شروع شد. اکنون دارد اوج می‌گیرد و به نظر من تازه اولش است.

 فیاض گفت: برای آرام کردن شرایط و حل مشکلات باید به این امر توجه کرد. این که وعده های اقتصادی و سیاسی بدهند نوعی حقه‌بازی است. متاسفانه در سال 88 مسائل سیاسی دیده شد و مسائل اقتصادی و اجتماعی نادیده گرفته شد. تجمعات اخیر به نظر من مکمل 88 است و به مسائل اجتماعی می پردازد. اکنون نیز برخی‌ها می‌خواهند مساله را از لحاظ سیاسی حل کنند و کاملا در اشتباه هستند. مسائل اجتماعی خیلی حاد است. جامعه ایران دچار تصلب ساختاری شده، چرخش نخبگان یا چرخش مالی وجود ندارد، حتی در روستاها نیز رباخواری ایجاد شده است. کارکرد رباخواری این است که پول مردم را از دست مردم خارج کرده و در دست یک عده دیگری جمع می کند. چرخش مالی از بین می‌رود و اگر چرخش مالی از بین برود، اقتصاد از بین می‌رود. در روستاها و هیچ کجا کار نیست. باید جامعه را اقتصادی کنیم. از این رباخواری و فرهنگ تجاری و تجارت مالی باید جلوگیری کنیم. متاسفانه دولت هم به‌جای این‌که به این منابع مالی دقت کند، رفته دنبال منابع مالی خارجی. به نظر من ورود منابع خارجی به کشور نیز به نوبه خود باعث افزایش فاصله طبقاتی می شود.

وی افزود:پول ها و قدرت در دست یک عده‌ای خاص جمع شده و چرخش مالی و نخبگان نداریم؛ مصداق اش این است که نخبگان فرهنگی در صدا و سیما ثابت هستند. شما توجه کنید که در شبکه های مختلف و برنامه های صدا و سیما از چند روحانی بیشتر استفاده نمی شود. بیشتر از همه آقای پناهیان را می بینید که همه جا هست. در سمینارهای علمی، فکری، بین‌الملل، داخلی و خارجی. حتی به نظر می رسد که قم را هم از نظام فرهنگی کشور کنار گذاشته شده اند. خود آقایان قم هم نمی‌توانند، در صدا و سیما اظهارنظر کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: می‌گویند دکتر ولایتی 37 تا مسئولیت دارد. 37 تا مسئولیت ولایتی یعنی 37 نخبه کنار گذاشته شده اند. آقای حداد عادل 25 تا مسئولیت. این وضعیت یعنی به هیچ وجه چرخش نخبگان نداریم. من خبر موثق دارم که همین آقایانی که گفتم، حتی فرصت نمی کنند امضاء کنند تا حقوق افراد در موسسات زیر مجموعه آن ها پرداخت شود.

وی گفت: به چرخش نسلی نیاز داریم. به جوانان تحصیلکرده، مصمم و ارزشی که به فکر ارتقای جامعه باشند. خوشبختانه ظرفیت بسیاری نیز از این نظر وجود دارد. جامعه پر است از جوانانی که می خواهند به جامعه و کشورشان خدمت کنند. متاسفانه این بازار سنتی و این فرهنگ تجاری به شدت مسلط شده است و اجازه نمی دهد که این جوانان بالا بیایند و در اداره کشور مشارکت داشته باشند. به عنوان مثال کلی متفکر اسلام‌شناس در قم داریم که اجازه ندارند وارد حکومت شوند. در عوض یک پناهیان و باندی که پشت سرش است، کل صدا و سیما را در دست گرفته اند. متاسفانه نه حوزه و نه دانشگاه الان در حکومت دخالت ندارند و یک اقلیت خاصل مسلط هستند. هیچ مشکلی حل نمی شود مگر اینکه این شرایط را تغییر دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: برخی اغتشاشگران دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌داران هستند‌

تسنیم نوشت:

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی  با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه "اکنون در یک پیچ مهمی تاریخی با بازگشت به تمدن اسلامی قرار داریم"، یادآور شد: اختلافات مبنایی در مباحثی ازجمله تعامل و ارتباط با کشورهای استکباری، فضای مجازی و مباحث مرتبط با کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود؛ برخی نیز اعتقاددارند که عوامل قدرت ایران اسلامی مانع ارتباط با غرب می‌شود به همین علت باید از آن‌ها دست بکشیم.

سعیدی با تأکید بر اینکه "در نگاه برخی باید از دستاوردهای موشکی نیز برای رسیدن به ارتباط با غرب دور شویم"، اضافه کرد: شکاف طبقاتی در کشور مشکل‌آفرین شده است، برخی از افراد اغتشاشگر دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌دارانی هستند که با وجود بیشترین استفاده از سرمایه‌های نظام به این نظام سنگین‌ترین ضربه‌ها را نیز می‌زنند.

وی با طرح این سؤال که "آیا تاکنون توانسته‌ایم عدالت را در نظام اسلامی پیاده‌سازی کنیم؟"، گفت: شکاف طبقاتی و وجود دو طیف فقیر و سرمایه‌داری که در نظام نفوذ دارند نتیجه عملکردهای اشتباه گذشتگان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  ادامه داد: برخی از اختصاص اعتبار 30 میلیارد تومان دولت برای بیمه درمانی طلاب در حالی گلایه می‌کنند که هزاران میلیارد تومان به وزارتخانه‌ها داده می‌شود و کسی حرفی به‌میان نمی‌آورد، این نشان می‌دهد که به متغیرها توجه لازم را نداریم.

وقایع اخیر نشان داد اغتشاشگران ‌از جاهای دیگر دستور می‌گرفتند

علی اکبری درباره حوادث اخیرکه در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: مردم حق و حقوقی دارند که باید بتوانند اظهار حق کنند، حرفشان را بزنند و مطالبات را بگوینداما مفهومش این نیست که حرکت مردمی منجر به تخریب، آشوب، اغتشاش و ساختارشکنی شود. در فضای آرام مردم مطالبات خود را بیان کردند و گاهی مطالبات آنها در صحن مجلس بررسی شده اما اینکه با بهانه احقاق حق اموال عمومی و جان مردم به خطر بیفتد، از سمت هر کسی که باشد پذیرفته نیست.

اکبری با بیان اینکه کسانی که مسبب این کار هستند، باید پاسخگو باشند افزود: وقایع اخیر نشان داد که عده‌ای از جاهای دیگر دستور گرفتند و این موضوع از همه جهات خطرناک‌ است چراکه امنیت کشور را مورد تهدید قرار می‌دهند و باید با شدت با آنها برخورد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مردم به حق خود برسند، بیان کرد: موضوعی که مقداری در این حوادث تاثیر داشت، بحث موسسات مالی و سرمایه‌گذاران آنها بود. بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی در بدو تاسیس این موسسات آن گونه که باید دقت نکردند و مردم هم سرمایه‌های ریز و درشت خود را به این موسسات سپرده بودند، برخی از موسسات نتوانستند جواب مردم را بدهند و اصل سرمایه مردم به خطر افتاد. تاکنون 11 هزار میلیارد تومان از پول مردم پرداخت شده که می‌توانست صرف رفاه و خدمات عمومی شود ولی به دلیل همین مسائل صرف مطالبات مردم شد. براساس اطلاعات بالغ بر98 درصد مشکل مردم حل شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساختارشکنی و آشوب نشان از این دارد که عده‌ای از جاهای دیگر دستور می‌گرفتند، افزود: نظام اقتدار کافی برای حل این مشکل دارد و هم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و هم مردم وارد صحنه شدند، مردم با حضور خود مخالفت خود را با این گونه رفتارها اعلام کردند.

شعارهای اقتصادی ترفندی برای به خیابان کشاندن مردم از سوی دشمنان است

ابوالفضل حسن بیگی با اشاره به اقدامات ساختار شکنانه اغتشاش‌گران در برخی از شهرهای ایران اسلامی تأکید کرد: این اقدامات از سوی مردم هرگز پذیرفته نمی‌شود و مردم از این قشر حمایت نمی‌کنند. اقدامات این افراد درواقع از سوی عناصری وطن‌فروش، منافق و خودفروخته انجام‌شده است. مسئولان همواره باید در عرصه خدمت‌رسانی به مردم حاضر باشند و از بازی‌های سیاسی و جناحی بپرهیزند و این تنها خواسته مردم از مسئولان است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توهین‌های اغتشاش‌گران به مقام معظم رهبری و آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی ملت ایران بیان کرد: در طول انقلاب رهبری یکی از مسئولان دلسوز و مردمی در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه اغتشاش‌گران به بیراهه دشمنان این نظام می‌روند تصریح کرد: دشمنان برای از بین بردن این نظام مردم را با ترفندهای مختلف نسبت به اقدامات مسئولان بی‌اعتماد می‌کند و آنان را علیه نظام می‌شورانند تا به بهانه تحقق مطالبات آن‌ها در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کند. معترضان واقعی برای تحقق مطالبات خود از مسیر قانون وارد شوند.در تجمعات اعتراض‌آمیز مردم که در برخی شهرهای ایران انجام شد عده‌ای فتنه‌گر با اقدامات نا به هنجار خود برای مردم روشن کردند که این اقدامات از سوی دشمنان برنامه‌ریزی‌شده است و آنان راه خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند.

حسن بیگی با بیان اینکه دشمنان با تحریک مردم برای رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها و شعارهای اقتصادی قصد دارند مردم را به خیابان‌ها بکشانند افزود: با توجه به خاطرات تلخ فتنه 88 در برخی شهرهای بزرگ مانند تهران احتمال حضور مردم در طرح مای فتنه‌انگیز دشمن بسیار کم است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: