جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1396     
روحانی و معاونش عوامل اغتشاشات هستند!

محمود دهقانی اقتصاددان در بخشی از گفتگو با فرهیختگان گفت: به نظر من اتفاقا یکی از دلایل مهم اعتراضات مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشور همین موضع‌گیری‌های برخی از مسئولان دولتی است. وقتی آقای رئیس‌جمهور، معاون وی و برخی دیگر از اعضای دولت معتقدند همه چیز آرام و گل و بلبل بوده و اقتصاد روی غلتک افتاده و در حال حرکت است، خود همین موضوع موجب اعتراضات مردمی می‌شود. وقتی یک پزشک می‌خواهد بیماری را درمان کند، ابتدا باید درد و بیماری آن شخص را تشخیص دهد.

اگر تشخیص درد صورت نگرفته باشد، طبیعتا درمانی هم وجود نخواهد داشت. متاسفانه دولت نمی‌خواهد بپذیرد که درد اقتصادی وجود دارد، لذا در این شرایط به دنبال درمان آن هم نمی‌رود. این باعث شده مردمی که با همه وجود ناراحتی‌ها و مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند، بیشتر ناراحت شده و با خودشان بگویند عجب! دولت ما هنوز مشکلات اقتصادی موجود را حتی باور هم ندارد، که اگر باور داشتند این مواضع و اظهارات آقای جهانگیری مبنی‌بر اینکه همه شاخص‌های اقتصادی خوب است و رشد اقتصادی مناسبی داریم و تورم هم تک‌رقمی است و... چه معنایی دارد؟
من معتقدم و واقعا قابل‌اثبات است که علت اصلی این مشکلات و اینکه دولت دچار معضلات فعلی شده، عدم توجه دولت به راهکارهای کارشناسی‌شده اقتصاد مقاومتی است. اگر دولتی‌ها به این سیاست‌ها باور داشتند و آن را اجرایی می‌کردند، این مشکلات نیز به وجود نمی‌آمد، چراکه اگر دولت فقط و فقط جلوی ورود کالاهای قاچاق به کشور را گرفته و در وهله بعد واردات غیرضرور و کالاهایی که مشابه داخلی دارند را منع کند، مطمئن باشید اگر نگویم بیکاری در میان‌مدت ریشه کن می‌شود، حداقلش این است که به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، اما متاسفانه دولت توجهی به این مسائل ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: