جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1396     
مسجدجامعی به شهرنوشت خبر داد
بازسازی تکیه دربند با مشارکت شهرداری و دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز ؛ تنها چند روز پس از آتش سوزی و تخریب تکیه تاریخی درکه، کلنگ بازسازی این مکان با حضور احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اهالی منطقه بر زمین زده شد.

احمد مسجدجامعی درباره بازدید از تکیه قدیمی درکه گفت: نهم دی ماه به منظور بازدید از وضعیت تکیه قدیمی درکه به آنجا رفتیم و از نزدیک شرایط تکیه مذکور را مورد بررسی قرار دادیم

وی با بیان اینکه تکیه دربند مربوط به دوره معاصر است، اظهار کرد: این تکیه 14 طاق‌نما دارد که هر طاق مربوط به یکی از طایفه هایی است که در آن‌جا سکونت دارند.عضوشورای شهر تهران سال بازسازی این تکیه را 51 سال پیش دانست و گفت: تکیه دربند در منطقه ای از شمیران است که اهالی این منطقه از سادات هستند که تکایای دیگر و مردمان این محدوده برای عرض تسلیت به تکیه دربند می آیند.

 مسجد جامعی با تاکید براینکه قدمت این تکیه بین 100 تا 600 سال تخمین زده می شود، تصریح کرد: این حسینیه دارای نیم طبقه بالکن بوده که طی چند روز گذشته دچار حریق شد.

وی افزود: در بازدید از حسینیه مذکور ساکنان تقاضا داشتند که کار بازسازی قسمت های آسیب دیده را آغاز کنند و در همان روز کلنگ بازسازی را بزنند. از 14 طایفه ساکن در این محدوده یک نفراز هر طایفه به عنوان نماینده کلنگ بازسازی را به زمین زد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت احیاء و نوسازی بخش های آسیب دیده تکیه دربند برعهده دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران است و مقرر شده استاد زرگر که یکی از اساتید برجسته معماری این دانشگاه، نقشه حسینیه را ترسیم کند و شهرداری نیز امکانات لازم را در اختیار حسینیه و دانشگاه شهید بهشتی قرار دهد.

 تکیه دربند در روز جمعه (هشتم دی ماه) توسط عده ای خرابکار به آتش کشیده شد و بخش هایی از آن خسارت دید. بر اساس گزارش های این اولیه این آتش سوزی توسط افراد خرابکار صورت گرفته و در نتیجه بنای این تکیه حدود 870 درصد آسیب دیده

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: