جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 دی 1396     
معاینه فنی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

به گزارش اخبار کلان شهر ها تهرانی نیوز؛ رئیس مراکز معاینه فنی همدان گفت: در حال حاضر 3 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک که به ترتیب دارای 3و2و1 خط بازرسی خودرو است در این استان در حال فعالیت می باشد.

 

احسان صباح اظهار داشت: افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سبک توسط استانداری و وزارت کشور تعیین و به شهرداری ابلاغ می شود.

وی در ادامه گفت: قریب به 10 سال است که مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در این استان در حال خدمت رسانی به مردم می باشند و منحصرا به معاینه خودروهای سبک ختم نمی شود؛ چراکه موتورسیکلت ها نیز در این مراکز معاینه فنی می شوند اما تا به امروز مراجعه ای جهت معاینه موتورسیکلت نداشتیم.

وی افزود: در مراکز معاینه فنی این استان علاوه برمعاینه موتورسیکلت ها، تست دو دیفرانسیل خودرو، تست هیدرواستاتیک که مختص خودروهای گاز سوز می باشد و تست چشمی انجام می شود .

به گفته وی درغرب کشور فقط در استان همدان تست های لازم جهت معاینه خودروهای گازسوز انجام می شود.

احسان مصباح در رابطه با مدت اعتبار برگ معاینه فنی خودرو های سبک گفت: مدت اعتبار خودروهای سبک عمومی بسته به سال تولید 3 تا 6 ماه می باشد و همچنین خودروهای شخصی که صفر می باشند به مدت 5 سال معاف از معاینه فنی و بعد از این مدت پس از دریافت برگ معاینه فنی به مدت 1 سال اعتبار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خودروهایی که دارای برگ معاینه فنی می باشند و بعد از مدتی دچار نقص فنی می شوند افزود: در چنین مواردی برگ معاینه فنی خودرو باطل می شود و فرد در صورت بروز هرگونه نقص فنی و یا تصادف باید به مراگز معاینه فنی جهت معاینه مجدد مراجعه کرده و برگ معاینه فنی جدید دریافت کند.

رئیس مراکز معاینه فنی خودرو های سبک استان همدان گفت: نظارت و بازرسی مراکز به صورت اتفاقی است، نماینده و یا بازرس از طرف سازمان خودرویی معیوب جهت معاینه فنی به مراکز برده و پس از معاینه در صورت تخلف به سازمان اطلاع داده و رسیدگی لازم صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: اداره محیط زیست استان با استفاده از دستگاه کالیبراسیون خودروهای موجود را تست و در صورت تخلف به سازمان معاینه فنی خودرو های سبک اخطار می دهد.

مصباح در پایان گفت: مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی سفرهای ایمن تر و همچنین کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد و در این زمینه باید فرهنگسازی شود چراکه مراجعه به این مراکز هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: