جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 دی 1396     
سنگاپور در مسیر هوشمندسازی حرکت می کند
نوآوری های سبز در ایستگاه های اتوبوس

به گزارش گروه اخبار بین الملل تهرانی نیوز ؛ شرکت معماری DP در سنگاپور قصد دارد ایستگاه های اتوبوس شهری را تبدیل به جذاب ترین مکان ها برای شهروندانی کند که باید دقایق خود را صرف انتظار برای جا به جا شدن کنند.

در حال حاضر به لطف معماران این شرکت با شهرداری پایتخت سنگاپور، یک ایستگاه اتوبوس در Jurong منطقه ای در جنوب غربی پایتخت سنگاپور، تبدیل به مکانی شده که هم شبیه کافه است و هم پارک و یا حتی یک کتابخانه.

ایستگاه اتوبوس مذکور شامل صندلی های متعددی برای مسافران است، یک قفسه کتاب برای تمامی گروه های سنی دارد، حاوی پارکینگ دوچرخه است، و آثار هنری هنرمندان این کشور نیز در تیررس دید شهروندان قرار دارد. ایستگاه اتوبوس را می توان به یک پشت بام سبز با تعداد محدودی از درختان نیز تشبیه کرد.

سنگاپور، از سال 2014 نوآوری های متعددی را برای تبدیل شدن به یک کشور هوشمند طراحی کرده بود؛  فن آوری هایی که هم اکنون در حال توسعه هستند؛ از قبیل وسایل نقلیه و تاکسی های بدون راننده، نصب سنسورهای هوشمند بر روی سطل های زباله برای دادن آلارم در صورت نیاز به نظافت فوری و ...

بیش از 10 ماه است که ایستگاه اتوبوس هوشمند در پایتخت سنگاپور دایر شده و دولت سنگاپور قصد دارد تعیین کند که کدام یک از ویژگی های آن قابل انتقال به سایر ایستگاه های اتوبوس هستند. این به بازخورد عمومی و نحوه توجه و میل و رغبت شهروندان بستگی دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: