جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 دی 1396     
بخش دیگری از کانال کمکی سرخه حصار، امسال وارد مدار می شود

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل شرکت خاکریزآب از پیشرفت 95 درصدی پروژه احداث کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد) خبر داد.

 

مهندس علیرضا یعقوبی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت کانال سرخه حصار به عنوان شبکه سیل برگردان شرق تهران، از پیشرفت 95 درصدی عملیات احداث کانال کمکی سرخه حصار در محدوده منطقه 15 خبر داد و گفت: این پروژه مهم در سال جاری وارد مدار می شود.

وی با بیان آنکه پیش از این کمبود ظرفیت کانال سرخه حصار در بخش بالادست میدان بسیج(محدوده منطقه 14) به وسیله احداث تونل کمکی کانال ابوذر برطرف گردید، یادآور شد کانال کمکی سرخه حصار در جنوب میدان بسیج به طول 35/2 کیلومتر و با مقطع U شکل طراحی و در محل تقاطع با خیابان بوعلی و بزرگراه شهید نجفی رستگار به صورت سرپوشیده احداث شده است.

به این ترتیب انتظار می‌رود با زیرباررفتن این پروژه، علاوه بر کاهش احتمال خسارات ناشی از کمبود ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار، عملکرد سیستم جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده میدان بسیج، خیابان بوعلی، بوستان های آزادگان و پامچال و بزرگراه شهید نجفی رستگار بهبود یابد.

گفتنی است کانال کمکی سرخه حصار حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد، کانالی به طول 2342 متر(به عرض 5 تا 6 متر و عمق 4 متر) در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر است و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهمترین مجاری عبور آب های سطحی  شهر تهران می باشد.

با توجه به اتمام عملیات احداث کانال کمکی سرخه حصار در محدوده منطقه 20، تکمیل بخش حدفاصل میدان بسیج تا پل دولت آباد در محدوده منطقه 15 گام نهایی در جهت رفع گلوگاه های مسیر کانال سرخه حصار به شمار می‌آید. شایان ذکر است کانال کمکی احداث شده از ظرفیت حمل 110 متر مکعب آب در ثانیه برخوردار است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: