جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 دی 1396     
آخرین آمارها از فرسودگی ناوگان مینی بوسرانی کشور :
مینی بوس های فرسوده ای که سلامت مردم را تهدید می کنند

به گزارش گروه حمل ونقل پاک تهرانی نیوز ؛ روند نوسازی ناوگان حمل و نقل در کشور همچنان معضل مهمی در کشور محسوب می شود این در حالی است که سهم مینی بوس های فرسوده در این جریان از اهمیت زیادی برخوردار است چنانچه به گفته مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در حال حاضر 90 درصد مینی بوس های موجود در ناوگان برون شهری در کشور فرسوده است. 

غلامرضا غضنفری عنوان کرد : همچنان بیش از 46 هزار دستگاه مینی بوس در ناوگان برون شهری کشور فعالیت دارند که عمر بسیاری از آنها به بیش از 20 سال می رسد. 

وی متوسط عمر ناوگان مینی بوسرانی را 15 سال عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه بخش مهمی از مینی بوس های فعال در این ناوگان عمری 20 ساله داشته و فرسوده محسوب می شوند مسلما ادامه فعالیت این میزان مینی بوس فرسوده ، سلامت مردم را تهدید خواهد کرد. 

وی تصریح کرد : در این شرایط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین اداره کل حمل و نقل موظف است نسبت به این موضوع و نوسازی در این بخش توجه بیشتری نمایند. 

وی افزود : پیش بینی می شود با سرعت گرفتن روند نوسازی مینی بوس های فرسوده ، بخش مهمی از هزینه های دولت در مصرف سوختو آلودگی هوا در کشور کاهش پیدا کند. 

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور تاکید کرد : چنانچه جریان نوسازی در این بخش سرعت گیرد قطعا کمک مهمی به دولت خواهد بود. 

به گفته غضنفری در حال حاضر هر مینی بوس فرسوده بالای 30 تا 40 لیتر مصرف سوخت دارد در حالی است که یک مینی بوس نو در هر 100 کیلومتر کمتر از 10 لیتر سوخت مصرف می کند. 

وی با توجه به وعده های دولت از در دو سال گذشته جهت نوسازی در این بخش از ناوگان ، خاطر نشان کرد : هر چند استارت طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در نیمه دوم سال 95 زده شد اما با توجه به روند موجود قطعا اجرای طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور نیازمند حمایت و همراهی دولت و اختصاص تسهیلات بلاعوض است. 

وی افزود : با ارائه تسهیلات 4 درصدی و همکاری بانک ها ، انتظار می رفت جریان نوسازی مینی بوس های فرسوده در سال 96 سرعت بهتری یابد که با توجه به اینکه در ماههای پایانی سال قرار داریم به نظر می رسد این انتظار محقق نخواهد شد. 

وی همچنین با توجه به نوسازی درصد محدودی از مینی بوس های فرسوده همزمان با آغاز این طرح ، گفت : متاسفانه عدم همکاری بانک ها در روند کند این جریان موثر بوده به طوری که با وجود معرفی تعداد محدودی از متقاضیان به بانک ها اما همکاری لازم در این حوزه با مراجعان صورت نگرفته است. 

وی افزود : بر اساس مصوبه هیات وزیران و در راستای طرح کاهش الودگی هوای کلان شهر ، طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده کلان شهرها از طریق جایگزینی با تاکسی نو از سال گذشته اجرایی گردید که به منظور سرعت نوسازی در حوزه فرسودگی مینی بوس ها نیز باید چنین طرح هایی شامل نوسازی ناوگان بین شهری نیز شود..

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: