جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 دی 1396     
حسینی کیا مطرح کرد:
دوگانه ممانعت پلیس از شماره‌گذاری خودروهای غیر استاندارد و فشار سازمان استاندارد بر خودروسازان

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سازمان استاندارد با فشار به تولید کننده می تواند مانع تولید خودروهای غیر استاندارد و شماره گذاری آنها شود.

سیدجواد حسینی کیا با اشاره به توقف تولید 25 خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت: برای آنکه صنعت خودروسازی کشور دچار ورشکستگی نشود و بتواند خود را به روز رسانی کند راهی جز سمت و سو دادن به تولید خودرو با محور صادرات محقق نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به سمت تولید خودرو با محوریت صادرات نرویم، منابع هنگفتی هدر می شود، ادامه داد: در حال حاضر خودروهایی تولید می شود که ارزش رقابت پذیری ندارد و نارضایتی مردم را نیز به دنبال داده است بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه تولید خودرو را با محوریت صادرات دنبال کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه های لازم برای تولید خودروی مرغوب انجام نمی شود، بیان داشت: اگر تولیدکنندگان خودروها زیر بار هزینه ها برای تولید خودرو با کیفیت بهتر بروند، به سمت و سویی نخواهیم رفت که در نهایت سازمان ملی استاندارد مانع تولید 25 مدل خودرو شود، اما در حال حاضر نهادهای نظارتی با اجبار تولید کنندگان را ملزم به رعایت استانداردها می کند تا  بروز رسانی شوند.

وی با تاکید سازمان ملی استاندارد قدرت اجرای توقف تولید 25 مدل خودرو را دارد، افزود: این سازمان قدرت اجرایی لازم را برای ممانعت از تولید و شماره گذاری خودروهای غیر استاندارد را دارد اما موضوع دیگری که بایددر نظر گرفت این است که در حال حاضر خودروهایی تولید می شود که با میزان سرعتی که در جاده ها در نظر گرفته می شود همخوانی ندارد بنابراین برخی خودرو از حیث ایمنی در تراز مورد انتظار نیست که باید این استانداردهای لحاظ شود.

حسینی کیا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ایران خودرو کیفیت تولید خود را افزایش داده است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد تولید خودروهایی با 4 ایربک هستیم که ظرفیت افزایش آن به 12 ایربک نیز لحاظ شده است اما موضوع این است که افزایش استاندارد افزایش هزینه ها را به دنبال دارد بنابراین لازم است دولت تسهیلاتی در نظر بگیرد که هم مشتری توان خرید داشته باشد هم هزینه خودروهای استاندارد بالا نرود.

وی تاکید کرد: با این حال سازمان استاندارد می تواند با فشار به تولیدکنندگان خودرو آنها را به چالش بکاند تا هر چه زودتر نسبت به استانداردسازی تولیدات خود اقدام کند در این زمینه پلیس نیز می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس ظرفیت بالایی برای ممانعت از شماره گذاری خودروهای غیراستاندارد دارد، گفت: لازم است که پلیس و سازمان استاندارد برای اعلام زمان جهت ممانعت از شماره گذاری خودرو به توافق برسند تا پس از تاریخ ذکر شده مشتری بداند ثبت سفارش او پس از آن زمان انجام نخواهد شد با این روش هم مشتری متضرر نمی شود و هم ممنوعیت شماره گذاری اجرا می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: