جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 دی 1396     
مختاری
آغاز طرح نهضت درختکاری در منازل شهروندان از 10 دی ماه

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از آغاز طرح نهضت درختکاری در منازل شهروندان از 10 دی ماه خبر داد.

 

علی محمد مختاری با اشاره به اینکه هر سال کاشت تعداد متنابهی نهال از گونه های بومی، ماندگار و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران در منازل شهروندان، معابر، حاشیه بزرگراه ها، بوستان ها و طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران به انجام می رسد، گفت: به منظور توسعه فرهنگ محیط زیست و افزایش حس مسئولیت پذیری شهروندان محترم به توسعه و حفظ فضاهای سبز شهری، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران دستورالعمل  اجرایی " طرح نهضت درختکاری " در منازل شهروندان را به مناطق بیست و دوگانه شهرداری ابلاغ کرده است.

 وی ادامه داد: طبق این بخشنامه شهروندان محترم می توانند از تاریخ 10 دی ماه لغایت اول اسفندماه سال جاری درخواست خود را از طریق تماس تلفنی با سامانه 137 یا تماس و مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت اعلام تا پس از انجام بررسی های لازم نسبت به اعزام کارشناس و کاشت نهال مناسب در منازل اقدام شود.

 مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به گونه های گیاهی در نظر گرفته شده برای این طرح تصریح کرد: همه گیاهان از انواع سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران، از جمله افرا، چنار، بلوط، لیلکی، ارغوان، زیتون تلخ و انواعی از درختان مثمر مانند گردو، سیب و خرمالو است.

 

مختاری با بیان اینکه در همین راستا اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه های همگانی و همچنین با نصب پلاکارد و بنر در اماکن عمومی و محل های پر تردد از سوی ادارات فضای سبز مناطق 22 گانه صورت پذیرفته است، خاطر نشان کرد: کاشت نهال ها توسط کارگران فضای سبز شهرداری و زیر نظر کارشناسان متخصص انجام خواهد شد و روش نگهداری آنها نیز در محل آموزش داده می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: