جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 فروردين 1393     
نکاتی که مادران دیابتی باید بدانند

باشگاه خبرنگاران : مرضیه وندا متخصص زنان گفت: مادرانی که در ابتدای بارداری به دیابت مبتلا شده‌اند و یا از قبل بارداری دیابت داشته‌اند، احتیاج به بررسی بیشتر مادر و جنین دارند.  
 
وی ادامه داد: در این بررسی هر ۲ یا ۳ هفته یکبار قند خون کنترل می‌شود. رژیم غذایی مناسب، فعالیت‌های ورزشی اندام فوقانی و پیاده روی مستمر به شرطی که مادر منع ورزش نداشته باشد، برای این مادران ضروری است و اگر قند با این روش‌ها کنترل نگردد، انسولین احتیاج پیدا می‌کند.  
 
وندا با اشاره به کسانی که از قبل دیابت داشته و از نوع آشکار بوده تصریح کرد: این افراد اگر چاق هستند و سابقه فامیلی داشته باشند، زود‌تر به انسولین نیاز پیدا می‌کنند.  
 
وی ادامه داد: هرچه دیابت در نیمه دوم بارداری به بعد مشخص شود، بیشتر باید به فکر رشد بیش از حد جنین بود، زیرا بعد از عوارض در زمان زایمان و بعد از آن برای مادر و جنین ایجاد می‌شود.  
 
متخصص زنان با اشاره به مادرانی که از ابتدا دیابت و یا دیابت آشکار داشته‌اند، اظهار داشت: در این مادران افزایش میزان سقط جنین و ناهنجاری‌های مادرزادی اهمیت پیدا می‌کند و در سه ماهه اول و دوم تست غربالگری سلامت جنین و در هفته ۱۶ الی ۱۸ بارداری تست اکوکاردیوگرافی قلب جنین نیز انجام می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه مادرانی که دیابت آشکار یا‌‌ همان دیابت که از قبل از بارداری داشته‌اند احتیاج به بررسی‌های بیشتر دارند، اظهار داشت: در این مادران کارکرد اندام‌های حیاتی مادر مثل کلیه، قلب و چشم‌ها حتما در هر دوره ۳ ماهه بررسی می‌شود.  
 
وی در پایان گفت: اگر دیابت خود را در نیمه دوم بارداری نشان دهد، تست‌های بررسی سلامت زیاد اهمیت ندارد. وی در پایان گفت: کسانیکه به دیابت بارداری مبتلا شده‌اند، باید بعد از ختم بارداری نیز تا مدتی قند خون خود و فرزندشان را کنترل کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: