جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 دی 1396     
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار تاکید کرد
کنترل و پایش منابع ثابت آلاینده هوای شهر تهران مورد توجه قرار گیرد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: کنترل و پایش دوره­ای منابع ثابت آلاینده هوای شهر تهران به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

صدرالدین علی­پور رئیس این مرکز در نشست صمیمی که با حضور شهردار منطقه 16 برگزار شد با اشاره به بحران آلودگی هوا که در حال حاضر یکی از مسائل اصلی کلانشهر تهران محسوب می شود، گفت: علاوه بر منابع متحرک و خودروها، منابع ثابت از جمله، صنایع، نیروگاه­ها و کارخانه های مستقر در داخل و حاشیه شهر تهران و همچنین منابع خانگی، تجاری و اداری سهمی حدود 20 الی 25 درصد در تولید آلودگی هوا را دارند که باید کنترل و پایش دوره­ای این منابع آلاینده به طور جدی مورد توجه متولیان امر و ناظران مرتبط قرار گیرد.

رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: بازرسی و کنترل کیفیت مصرف انرژی در منابع ثابت، هوشمند سازی و بهینه نمودن مصرف انرژی، گسترش انرژی های تجدید پذیر، اخذ عوارض از واحد های آلاینده، توجه به معاینه فنی و صحت عملکرد موتورخانه ها و غیره از اهم مواردی است که باید جهت مدیریت کنترل آلایندگی منابع ثابت مورد توجه مسئولین باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و فعالیتهای محیط زیستی در سطح منطقه 16 گفت: نگاه به مقوله محیط زیست باید فرابخشی باشد و با حمایت همه جانبه سایر بخشها جایگاه نظارتی آن تقویت گردد.

علی­پور با اشاره به رویکرد مناسب منطقه 16 در خصوص مباحث آموزشی در حوزه محیط زیست جهت ارتقاء آگاهی و فرهنگ محیط زیستی شهروندان تاکید کرد: ضرورت توجه به موضوع محیط زیست جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان و رضایتمندی آنان از محورهای اساسی فعالیتهای مجموعه محیط زیست است.

علی­پور خاطر نشان ساخت: با هماهنگی­های به عمل آمده با معاون امور مناطق شهرداری تهران مقرر شد طی بازدید از مناطق مختلف، 10 منطقه  مستعد و برخوردار از پتانسیل های لازم شناسایی شوند تا اقدامات و فعالیتهای محیط زیستی به صورت پایلوت در آن مناطق مانند توسعه انرژی های تجدید پذیر، بازچرخانی آب و تصفیه پساب، توسعه گردشگری محیط زیستی، مدیریت تنوع زیستی، مدیریت ترافیک با هدف کاهش آلودگی هوا و ... اجرایی گردد.

در ادامه شهردار منطقه 16 هومن نصیری با اشاره به اینکه با همکاری سایر حوزه­ها اقدامات مطلوبی در حوزه محیط زیست در سطح منطقه انجام شده گفت: این منطقه پتانسیل احداث تصفیه خانه فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز را دارا است.

وی در ادامه افزود: منطقه 16 جزء اولین مناطقی است که 98 درصد شبکه فاضلاب در سطح منطقه اجرا شده که این امر منجر به ارتقاء وضعیت بهداشتی، محیط زیستی و کاهش جانواران مضر شهری شده است.

گفتنی است، در انتهای نشست از پروژه­ها و صنایع منطقه از جمله نیروگاه برق بعثت، توسعه انرژی تجدید­پذیر در بوستان بعثت و خانه محیط زیست منطقه بازدید به عمل آمد و رهنمودهای لازم ارائه گردید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: