جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 دی 1396     
مختاری
تمهیدات شهرداری در کاهش سرانه مصرف آب و انرژی در فضای سبز پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از تمهیدات شهرداری در کاهش سرانه مصرف آب و انرژی در فضای سبز تهران خبر داد.

 علی محمد مختاری با اشاره به اینکه تغییر الگوی کاشت گیاهان و جایگزینی تدریجی آن ها با گیاهان با نیاز آبی کم، تاثیر بسزایی در کاهش سرانه مصرف آب در فضای سبز خواهد داشت، گفت: تمامی امور ستادی و عملیاتی در راستای جلوگیری از کاشت چمن وکاهش سطوح چمن کاری و جایگزینی با گیاهان پوششی، درختان و درختچه های مقاوم به کم آبی و سازگار باشرایط اقلیمی تهران با جدیت در جریان بوده و اجرای این عملیات توسط مناطق 22 گانه شهرداری تهران با نظارت مستمر و مستقیم ناظرین کمیسیون عالی توسعه و بازپیرایی فضای سبز سازمان در حال انجام است.

وی در خصوص دیگر اقدامات به انجام رسیده تصریح کرد: ارائه دستورالعمل های لازم به مناطق شهرداری و نظارت مستقیم به منظور انتخاب گونه هاي گياهي سازگار و مقاوم به تنش هاي شهري (آلودگي ،خشكي ، دماي بالا و....) با تاکید بر استفاده از گونه های بومی، خودداري از كاشت چمن در حاشيه بزرگراه ها و رمپ و لوپ و لچكي ها و استفاده از درختان و درختچه هاي مقاوم به كم آبی، توسعه به کارگیری روش های مکانیزه و نوین آبیاری و مبحث بازچرخانی آب در فضای سبز درون شهری و برون شهری، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور نیل به کاهش مصرف آب در فضای سبز شهر تهران بوده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: لازم به یادآوری است که با ساماندهی و احیای قنوات و احداث مخازن ذخیره آب های جاری پساب ها و نزولات آسمانی، صد در صد آبیاری فضای سبز تمامی مناطق شهر تهران با آب غیر شرب به انجام می رسد.

مختاری در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش مصرف منابع انرژی و افزایش بهره وری اقتصادی همواره از مباحث مهم در بحث طراحی و احداث فضاهای سبز و بوستان ها بوده است، اظهار کرد: استفاده از سيستم هاي آب گرم خورشيدي (سولار) در سرويس بهداشتي و استفاده از لامپ هاي کم مصرف در تمامی پروژه هاي در دست طراحي و اجرای این سازمان و مناطق شهرداری تهران و همچنین جایگزینی لامپ های قدیمی با چراغ های LED در فضاهای سبز موجود الزامی است.

وی خاطر نشان کرد: در طراحي ميزان روشنايي بوستان هاي شهري كه توسط اين سازمان انجام مي پذيرد محاسبات روشنايي ملاك عمل قرار مي گيرد تا ضمن برخورداري پروژه از حداقل روشنايي يكنواخت و مطابق استانداردهاي روشنايي از مصرف بيهوده انرژي كه در اثر طراحي نادرست و سليقه اي شبكه روشنايي انجام مي پذيرد، جلوگيري شود. به عنوان مثال روشنايي بوستان جنگلي ياس فاطمي با استفاده از چراغ هاي  كم مصرف LED در دست اجرا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: