جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
نباید از بالا برای محلات نسخه واحد پیچید

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در دومین اردوی جهادی مدیریت محله گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید دو ماموریت تغییر رفتار در درون شهرداری برای خدمت رسانی به مردم و تغییر رفتار مردم که با وجود مدیران محلات به تحقق می رسد؛ را دنبال کنیم.

محمدباقر قالیباف در این مراسم اظهار کرد: فلسفه کار جهادی این است که یک هدف واحد را دنبال کنیم. در جبهه فرهنگی به طور روشن جبهه معارض فرهنگی هم وجود دارد، پس باید باورهایمان با هم مشترک باشد.

وی تاکید کرد: در مدیریت جهادی باید یک هدف ثابت داشته باشیم و با توجه به موانع، اهداف، باورها، رویکردها و فلسفه های وجودی، یکپارچه عمل کنیم به گونه ای که در نهایت، فعالیت های متفاوت در محلات، ما را به یک هدف واحد برساند.

شهردار تهران فلسفه وجودی از تشکیل مجموعه مدیریت محله را احداث سرای محلات واحد دانست و افزود: محلات ما رویکردهای ثابتی دارند اما در فعالیت ها، روش ها، بودجه ، جغرافیای مکانی، اولویت ها و اختیارات متفاوت هستند.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید از بالا به پایین برای محلات نسخه واحد بپیچیم، زیرا مقیاس ما محله ای است و در واقع باید 374 نسخه متفاوت برای محلات وجود داشته باشد، اما باید یک سیاست واحد را دنبال کنیم.

قالیباف یادآور شد: مهمترین موضوعات در حوزه فرهنگی سه موضوع سبک زندگی، هویت، مدیریت تغییرات اجتماعی و فرهنگی است و باید بر این اساس در محلات کار میدانی صورت گیرد. سرای محلات باید در مقیاس کوچک محله ای با فعالیت های شاخص خود و ایجاد ارتباط چهره به چهره با ساکنین محله، تعامل برقرار کنند و بین مردم اعتماد ایجاد کنند.

وی افزود: در جامعه قرآنی و فرهنگ اهل بیت (ع) باید تعلیم و تکریم وجود داشته باشد و فقر و تکاثر از بین برود و ما باید با این هدف کارهای خود را دنبال کنیم.

قالیباف با بیان اینکه ما در شهرداری دو مأموریت مهم داریم، اظهار کرد: تغییر رفتار در درون شهرداری برای خدمت رسانی به مردم و تغییر رفتار مردم که با وجود مدیران محلات به تحقق می رسد و ما در سرای محلات، فرهنگسراها و سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید این دو مأموریت را دنبال کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: