جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
تولد۶ قلوهادرمشهد/تصاویر

تسنیم: تولد 6 قلوهای مشهدی از شب گذشته سر و صدای زیادی در فضای رسانه‌ای مشهد ایجاد کرده است.

فاطمه تارا، رئیس بیمارستان ام البنین مشهد مقدس  اظهار کرد: مادر بچه‌های 6 قلوی متولد شده در مشهدی 24 ساله است که از درگز به مشهد برای زایمان منتقل شده است. این‌ زایمان دوم مادر بوده ‌که بعد از شش سال دوباره بچه‌دار شده است.


 
وی با بیان اینکه نوزادان در سن 28 هفتگی متولد شده‌اند و زایمان زودرس بوده است، افزود: این نوزادان 7 قلو بوده‌اند که قل آخر فوت کرده است. در حال حاضر نوزادان 5 دختر و یک پسر هستند.


 
رئیس بیمارستان ام‌البنین مشهد مقدس خاطرنشان کرد: 6 نوزاد دیگر در وضعیت حمایت تنفسی بوده ولی از نظر جسمانی سالم هستند، تنها مشکل آن‌ها تنفسی است چراکه قل سوم دارای تنفس نیست و دستگاهی مخصوص به وی متصل است.


 
وی با اشاره به وزن این نوزادان بیان کرد: قل اول 720 گرم، قل دوم 850 گرم، قل سوم 870 گرم، قل چهارم 780 گرم، قل پنجم 950 گرم و قل ششمی 940 گرم است.


 
تارا گفت: مادر نوزادان تحت مراقبت مرکز بهداشت درمان درگز و در 2 هفته اخیر مراقبت در منزل بوده است. وی از دو هفته قبل در بیمارستان ام‌البنین مشهد بستری بوده است.


ندا علوی‌، مادر این کودکان اظهار کرد: از زایمان اول خودم یک پسر هفت‌ساله دارم و خداوند به من بعد از 6 سال، فرزندانی دیگر هدیه داد.

مادر 6قلوهای مشهدی بیان کرد: در سه‌ماهگی متوجه شدم که فرزندانم 7قلو هستند، ابتدا خیلی ترسیدم چرا که بعد از 6 سال دوباره بچه‌دار می‌شدم.


 
علوی با بیان "همسرم کارگر گمرک است" خاطرنشان کرد: از نظر وضعیت زندگی در سطح بالایی نیستیم و در درگز هم فردی را نداریم تا از ما حمایت مالی کند. حتی برای نگهداری فرزندانم در درگز مشکل دارم چراکه خواهرانم در مشهد مقدس ساکن هستند.


 
وی افزود: برای استانداری نامه نوشته‌ایم تا کمک مالی انجام دهند اما هنوز پاسخی داده نشده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: