جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 آذر 1396     
پیگیری مدیریت پسماند دراستان های شمالی با فعالیت سه دستگاه زباله سوز

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛ییس مجمع نمایندگان استان گیلان درتشریح نشست امروز این مجمع با رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت:‌ دراین نشست برمدیریت پسماند استان های شمالی و اختصاص بودجه برای استفاده از دستگاه های زباله سوز تاکید شد.

 

محمدحسین قربانی با اشاره به  نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت:‌ یکی از معضلات بزرگ استان گیلان پسماند است که به طورحتم بی توجهی به آن فضای سیاسی و امنیتی به وجود می آورد، به ویژه در سراوان که اخیرا حضور مردم مانع از تخلیه زباله ها دراین منطقه شد؛ بنابراین باید به هرنحو ممکن این فاجعه زیست محیطی را حل کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ درلایحه بودجه 97 مطرح شده است که می توان 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند استان های شمالی، حل مشکل ریزگردها دراستان های جنوبی و آلودگی هوا برداشت کرد؛ بنابراین تنها راه نجات استان گیلان و مازندران از پسماند اختصاص بودجه به میزان کافی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان با 2.5میلیون نفر جمعیت،  سالانه 6 میلیون مسافر را پذیرش می کند، تصریح کرد:‌ خروجی این 6 میلیون مسافر برای استان گیلان تنها پسماند و زباله است، ازاین رو از دولت انتظار می رفت که برای حل این مشکل با تفکرملی اقدام کند؛ البته رییس جمهور و مجموعه دولت دربودجه 97 برداشت 2 میلیارد دلار را پیش بینی کرد.

قربانی با تاکید بر اینکه سه دستگاه زباله سوز مشکل استان گیلان را حل می کند، گفت:‌ دستگاه زباله سوز400 تنی درشرق گیلان، دستگاه زباله سوز 400 تنی درغرب و دستگاه 600 تنی درمرکز استان یعنی رشت بالغ برهزار میلیارد تومان اعتبار نیازدارد که خوشبختانه در لایحه بودجه نیز به آن توجه شده است؛ در نشست امروز با رییس سازمان محیط زیست به این مسائل به شکل جدی توجه شد.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان، افزود:‌ همچنین به بحث مدیریت تالاب بندرانزلی نیز توجه شد، متاسفانه ورودی های رودخانه های منتهی به تالاب شرایط نامناسبی برای تالاب به وجود آورده است، ضمن اینکه دراین نشست مدیریت پارک ملی بوجاق دربندرکیاشهر نیز مورد توجه قرارگرفت؛ به طوری که باید با همکاری منطقه آزاد انزلی طرح گردشگری متناسب با شرایط  زیست محیطی را دراین منطقه تعریف کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: