جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 آذر 1396     
سیستم حمل و نقل عمومی آلمان
کارآمدترین سیستم حمل و نقل اروپا

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛با وجود این واقعیت که کشور آلمان پیشرفته ترین کشور اروپایی در صنعت خودرو و ساخت بزرگراه ها است، سیستم حمل و نقل عمومی آن برای شهروندان به قابل دسترس ترین سیستم معروف شده است.

 

علاوه بر قابل دسترس بودن که اصلیترین ویژگی سیستم حمل و نقل عمومی است، سریع بودن، کارآمد بودن، و مقرون به صرفه بودن قطارها، ترامواها، و اتوبوس ها نیز درخور توجه است.

 تصور می شود یک راه طولانی برای رسیدن به نقطه بسیار مطلوب وجود داشته باشد تا زمانی که در سیستم حمل و نقل عمومی همه چیز به طور 100 درصد BarrierFree یا به اصطلاح بدون مانع باشد. با این حال شرکت های حمل و نقل محلی دائما در حال تلاش برای بهبود دسترسی، سرمایه گذاری در بخش های جدید و آموزش کارکنان بخش حمل و نقل هستند.

 در تمام شهرهای آلمان سیستم های حمل و نقل عمومی شامل S-Bahn، U-Bahn، تراموا، و اتوبوس های محلی هستند. S-Bahnها یا قطارهای حومه تقریبا شبیه قطارهای زیرزمینی هستند و درب های کشویی اتوماتیک دارند که هنگام باز کردن درب توسط مسافر یک صدای بوق متمایز ایجاد می کنند.  نکته قابل توجه درمورد این قطارها این است که راننده در صورت لزوم قادر به ارائه یک رمپ برای کاربران صندلی چرخدار است.

 یک ایده بسیار جالب برای آینده قطارهای آلمان نیز این است که این قطارها مجهز به سالن ‌های مخصوص بدن‌ سازی و دوچرخه ‌سواری خواهند شد. البته شرکت راه آهن دولتی آلمان، این ایده جدید را برای سفرهای داخلی مطرح کرده است.

 قطارهای U-Bahnنیز از نوع زیر زمینی بوده و دارای سیستم های استاندارد برای جا به جایی کالسکه، دوچرخه، صندلی های چرخدار هستند. رمپ های مورد نیاز برای جا به جایی صندلی های چرخدار در این نوع قطارها نیز تعبیه شده است.

و اما خدمات تراموا در بیش از 50 شهر آلمان ارائه می شود. ترامواها بسیار سریع، کارآمد، و محبوب هستند. اگرچه هنوز هم ترامواهای قدیمی با سیستم پله وجود دارند اما بیشتر آنها دارای فضاهای قابل دسترس برای کاربران صندلی چرخدار هستند و فضاهای اختصاصی برای معلولان دارند.

 اتوبوس های محلی نیز دارای ریل برای جا به جایی صندلی های چرخدار بوده و درست مانند ترامواها، بسیاری از آنها طی چند سال گذشته شاهد انقلاب صنعتی بوده اند. با برخی از تکنولوژی های پیشرفته، اتوبوس ها، کمترین تقصیر را در ایجاد آلودگی هوا دارند.

 در اکثر ایستگاه ها، ورود قطارها و مقصد توسط مدیر ایستگاه، و یا دستگاه الکترونیکی اعلام می شود. سیستم اطلاع رسانی کلامی نیز در برخی ایستگاه های اتوبوس وجود دارد. دستگاه های اطلاع رسانی الکترونیکی در ایستگاه های اتوبوسرانی به سرعت در حال رشد هستند.

 بسیاری از شرکت های حمل و نقل محلی در آلمان قادر به ارائه جزواتی در مورد سفر و نقشه های BarrierFree یا بدون مانع هستند.

 

 بهترین توصیه برای هر مسافر این است که اگر نیاز به کمک برای مسیر یابی داشت همیشه کمک بخواهد. اکثر مردم در آلمان به این نوع کمک رسانی مشتاق هستند و اغلب به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: