جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 آذر 1396     
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي:
هزينه نگهداري هر معلول تا ٢ ميليون تومان است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛ رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه هزينه نگهداري هر معلول تا ٢ ميليون تومان است، گفت: این در حالی است که به گفته معلولان ٤ ماه است كه اين مبلغ پرداخت نمي شود. 

عبدالرضا عزيزي در گردهمايي "روز جهاني افراد داراي معلوليت" با حضور در جمع افراد داراي معلوليت با بيان اينكه روز جهاني معلولان فرصت خوبي است كه براي بررسي توانمندي ها، نيازها و حقوق شهروندي اين گروه در كنار هم قرار بگيريم، گفت: به باور من، لزوم دسترسي پذيري خدمات براي معلولان و تقويت احساس امنيت مهم ترين ابزار براي حضور هر چه بهتر معلولان در عرصه هاي اجتماعي است.

 

وي افزود: متاسفانه رفتار جامعه ما با معلولان به عنوان جامعه اسلامي مهربانانه نيست و در اين خصوص بايد تفكرمان را تغيير دهيم و نگرش مثبت ايجاد كنيم.

 عزيزي با تاكيد بر ضرورت همسويي دستگاه هاي اجرايي در حوزه معلولان، تصريح كرد: متاسفانه، در اين خصوص وزارت خانه ها و سازمان ها با يكديگر همكاري لازم را ندارند. به طور نمونه، به تازگي برخي از سازمان ها آزمون استخدامي برگزار كردند و حق ٣ درصدي معلولان را در نظر نگرفتند كه در اين مورد نامه اي را به وزير مربوطه نوشتم.

 اين نماينده مجلس با بيان اينكه قانون حمايت از معلولان كه در سال ٨٣ به تصويب رسيد و نتوانست انتظارات و توقعات به حق معلولان را برآورد كند، گفت: لذا بر آن شديم تا قانون را اصلاح كنيم و مواردي همچون پوشش بيمه اي خدمات توانبخشي، پرداخت حقوق پرستاري به خانواده هاي داراي معلوليت شديد و همچنین پرداخت كمك هزينه ارتقاي كارايي فرد داراي معلوليت تا ٥٠ درصد حقوق و دستمزد را لحاظ كنيم.

 وي خطاب به وزير رفاه از هزينه هاي بالاي مراكز توانبحشي خصوصي انتقاد و عنوان كرد: هزينه نگهداري هر معلول تا ٢ ميليون تومان است و وزارت رفاه يك سوم اين مبلغ را هم كمك نمي كند و این در حالی است که به گفته معلولان ٤ ماه است كه اين مبلغ پرداخت نمي شود.

 عزيزي ادامه داد: جالب است در اين وضعيت قرار است براي مراكز توانبخشي خصوصي ماليات در نظر بگيرند و حداقل در اين خصوص، دولت با رايزني بحث دريافت ماليات را مسكوت كند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: