جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 آذر 1396     
عزم جهانی برای تولید خودروهای الکتریکی

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛سه کشور انگلیس، ژاپن و آمریکا از پیشگامان استفاده از خودروهای برقی در دنیا هستند و هزینه استهلاک، سوخت، بیمه، مالیات و نگهداری این خودروها در چنین کشورهایی، چندین برابر کمتر از خودروهای دیزلی و بنزینی برآورد شده است.

 

هزینه پایین تر این خودروها عامل اصلی است که باعث افزایش فروش ماشین های الکتریکی می شود. انتظار می رود که خودروهای الکتریکی در چند سال آینده ارزان ترین خودروها در این کشورها باشد.

در بیشتر نقاط دنیا انرژی برق بسیار ارزان ‌تر از سوخت ‌های فسیلی نظیر بنزین است. با درنظر گرفتن مزایای استفاده از خودروهای برقی نسبت به مدل ‌هایی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌ کنند و با توجه به اینکه این ماشین‌ ها سیستم اگزوز نداشته و نیاز به تعویض روغن ندارند، هزینه نگهداری آن ها به طور متوسط یک سوم هزینه نگهداری خودروهایی است که از بنزین برای به حرکت درآمدن استفاده می ‌کنند.

در انگلستان و در سال 2015، هزینه سالانه نگهداری این خودروها حدود 10 درصد پایین تر از خودروهای بنزینی یا دیزلی بوده است.

اصرار بر استفاده از خودروهای الکتریکی در کشورهایی از قبیل ژاپن، انگلیس و ایالات متحده باعث کاهش حجم گازهای گلخانه ای شده و از نگرانی ها در مورد آلودگی هوا، تا حد زیادی کاسته است. در انگلستان، فروش وسایل نقلیه دیزلی در سال گذشته 30 درصد کاهش و در مقابل، فروش اتومبیل های الکتریکی 37 درصد افزایش یافته است. تحلیل ها نشان داده که با قیمت فعلی، فروش اتومبیل های الکتریکی می تواند در اوایل ماه مه سال 2019 از اتومبیل های دیزلی فراتر برود.

بسیاری از متخصصان و محققان معتبر معتقدند که خودروهای الکتریکی از میزان آلایندگی بسیار پایین‌ تری نسبت به خودروهای معمولی برخوردارند. در مناطقی که از انرژی‌ های تجدید‌پذیر نظیر انرژی خورشیدی و باد استفاده می ‌شود، تاثیرات مثبت استفاده از این نوع خودروها بسیار قابل توجه است. ممکن است بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو ایده ‌های متفاوتی در مورد توانایی‌ های خودروهای برقی داشته باشند، ولی در زمینه تولید آلایندگی بر سر آلاینده نبودن این ماشین‌ ها تقریبا اتفاق نظر وجود دارد.

با این حال این نگرانی در میان تولید کنندگان سنتی خودرو در انگلستان وجود دارد که فروش ماشین های متعارف شان که اغلب پرفروش هستند، از بین برود. ولی دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا به این وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوست دار محیط زیست را به کار بگیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: