جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آذر 1396     
تاثیر استانداردهای جدید خودرویی در توسعه و افزایش بهره وری در کشور

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید بر اجرای استانداردهای 85 گانه خودرو سختگیری نماید تا خودرو سازان تولیداتشان را با استانداردهای جدید تطبیق دهند

 

اسدالله قره خانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، رعایت استانداردهای 85 گانه را به جهت افزایش امنیت سر نشینان خودروها ، کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله الودگی هوا و افزایش بهره وری اقتصادی بواسطه کاهش مصرف بنزین حائز اهمیت دانست.

وی افزود: البته در جریان تحریم ها ناگزیر به حمایت از صنعت خودرو کشور و چشم پوشی از برخی کاستی ها بودیم اما در حال حاضر با رفع تحریم های خودرویی این مشکلات وجود ندارد و مردم نیز با تغییر ذائقه و افزایش اگاهی در زمینه صنعت خودرو، نسبت به حمایت مستمر مسئولین از این صنعت معترض هستند.

نماینده مردم علی اباد کتول در مجلس گفت : در حال حاضر خودروسازان به منظور افزایش تیراژ تولیدات ، کیفیت را نادیده گرفته اند در حالی که بهتر است به جای تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار خودرو کم کیفیت پایین، 500هزار خودرو با کیفیت بالاتر را تولید کنند.

قره خانی در ادامه به مزیت همکاری مشترک با برندهای معتبر اشاره کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی و به منظور رفع دغدغه کاهش اشتغال در کشور می توان از برند های معروف جهانی جهت راه اندازی کارخانه های تولیدی در ایران دعوت کرد تا بواسطه سرمایه گذاری در کشور ، شاهد توسعه تولید و اشتغال در کشور باشیم.

وی افزود : در این راستای تولید برندهای خارجی در کشور، اخیرا  شرکت خودروسازی رنو در ایران فعالیت خود را اغاز کرده است  و بهتر است که در جریان این همکاری، صنعت خودرو را توسعه و گسترش داد.

این نماینده مجلس همچنین به تاثیر کیفیت سوخت بر عملکرد تولیدات داخلی و وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت : متاسفانه کیفیت پایین این فراورده باعث بروز مشکلاتی از جمله استهلاک، افزایش الودگی هوا شده است در حالی که به جهت قیمت پایین بنزین در ایران نسبت به کشورهای دیگر متحمل ضررهایی در این بخش نیز می شویم.

قره خانی تاکید کرد : هر چند برای افزایش درامد ملی راه های متفاوتی از جمله افزایش کیفیت سوخت و از سویی افزایش کیفیت خودروها وجود دارد لذا طبیعی است که مردم به سمت خودرو هایی با سوخت پایین بروند.

وی در پایان با اشاره  به عدم همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و محیط زیست در بحث شماره گذاری اظهار داشت : تنها اتفاقی که در این میان  می افتد عدم حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: